НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ НОВИНИ ДО 02:09

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Министър Николай Нанков: Участъкът на магистрала „Струма” от Кресна до Сандански ще бъде готов предсрочно – в края на 2018 г.

Министър Николай Нанков: Участъкът на магистрала „Струма” от Кресна до Сандански ще бъде готов предсрочно – в края на 2018 г.

25 Октомври 2017 | 09:05 | Агенция "Фокус"
София. Участъкът на магистрала „Струма” от Кресна до Сандански, който е 25 километров, ще бъде готов предсрочно – в края на 2018 г. Срокът за изпълнението е съкратен до 2 години. Това заяви в предаването „Здравей България” на Нова телевизия министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
„Ако до края на тази годината имаме постановено решение по ОВОС, в началото на следващата година може да започне търгуването на трите участъка на АМ „Русе – Велико Търново” – приоритетно обхода на Бяла и участъка Русе – Бяла”, каза Нанков. По думите му тази магистрала ще е с габарити – 27 метра – с две ленти в посока и аварийна лента.
За пътя „София – Калотина” Нанков посочи, че за този проект е било осигурено частично финансиране през инструмента за свързаност на Европа, а останалата част ще е от държавния бюджет. В частта тежкия участък от Калотина до Драгоман, габаритът на пътят ще е две ленти в посока, плюс аварийна лента. От Драгоман до Сливница габаритът на пътя ще е 27 метра – ще бъде увеличено с още две ленти съществуващото трасе. По този начин участъкът ще е във вид на магистрала, обясни министърът. По думите му максималната скорост по този път ще е 120 км/ч.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Висшият експертен екологичен съвет одобри Източен вариант Г 10.50 на Лот 3.2 на магистрала „Струма“

Висшият експертен екологичен съвет одобри Източен вариант Г 10.50 на Лот 3.2 на магистрала „Струма“

12 Октомври 2017 | 14:51 | Агенция "Фокус"
София. Висшият експертен екологичен съвет (ВЕЕС) при МОСВ взе решение на заседанието си днес за одобряване на осъществяването на инвестиционното предложение за „Подобряване на трасето на Лот 3.2 на автомагистрала „Струма“ по Източен вариант Г 10.50. Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на околната среда и водите. Предвид големия обществен интерес, при взимането на решението членовете на съвета проведоха задълбочена експертна дискусия. Те се съобразиха със значителния брой, постъпили в хода на процедурата по оценката на въздействието на околната среда (ОВОС) различни по характер становища, позиции, мнения и възражения по различните варианти на трасе. Бяха взети предвид резултатите от проведените обществени обсъждания и заключенията на независимите експерти от извършените ОВОС и Оценката за съвместимост с предмета и целите за опазването на защитените зони от мрежата Натура 2000.
Процедурата по ОВОС започна през април 2015 г. Тя се проведе при стриктно спазване на всички нормативни изисквания на Закона за опазване на околната среда. Направени бяха допълнително значителен брой консултации с други ведомства, организации и институции за обективно вземане на решение предвид приоритетността на обекта и проявения голям обществен интерес.
За да подпомогнат вземането на решение, в състава на заседанието на ВЕЕС бяха включени представители на научната общност и други експерти. Заседанието на 12 октомври 2017 г. беше насрочено със заповед на министъра на околната среда и водите, съгласно Правилника за функциите, задачите и състава на ВЕЕС. В работата на заседанието участва и представител на НПО, определен според правилника.
С взетото решение по ОВОС за одобряване на Източен вариант Г 10.50 на трасе на Лот 3.2 на автомагистрала „Струма“ са предписани задължителни за изпълнение условия и мерки по Закона за опазване на околната среда при всичките етапи по реализацията на инвестиционното предложение.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

2018 г. ще бъде решаваща за строителството на автомагистрала „Струма“ (ОБЗОР)

2018 г. ще бъде решаваща за строителството на автомагистрала „Струма“ (ОБЗОР)

27 Септември 2017 | 00:49 | Агенция "Фокус"
София. 2018 г. ще бъде решаваща за строителството на автомагистрала „Струма“, а в Кресненското дефиле ще се строят най-високите виадукти. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на Седмия дискусионен форум „Строителството през 2018 г. – възможности и перспективи“. По думите му „Струма“ трябва да бъде завършена в пълнота през 2023 година, като през октомври се очаква решението по ОВОС за участъка през Кресненското дефиле, а в средата на 2019 г. трябва да има избран строител и издадено разрешение за строеж, за да стартират дейностите по него. Според него самото строителство е изключително тежко и ще е голямо предизвикателство за бранша, а при рехабилитацията на Е-79 ще се извършат всички предписани от ОВОС дейности. Той обясни, че част от виадуктите ще са по-високи от този при с. Бебреш на АМ „Хемус“ с височина над 100-120 м. По думите му тази част от АМ „Струма“ ще бъде зрелостен изпит за българския строителен бранш. Нанков допълни, че през следващата година трябва да се реализира и съществен напредък по останалата част от АМ „Струма“, която е в етап на строителство, като тунел „Железница“ ще е най-дългият изграждан в България с дължина от 2 км.
По Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г. ще бъде предоставен ресурс от 370 млн. лв. за функционирането на три фонда за градско развитие – за Северна България, за Южна България и за София, които ще предоставят нисколихвени кредити на общините и бизнеса за реализиране на проекти на принципа на публично-частното партньорство.
Приоритет за правителството остава и завършването на АМ „Хемус“. Очаква се през 2018 г. реално да се изпълняват строителни дейности по 9,3 км от магистралата в участъка между Ябланица и Боаза. Избран е изпълнителят и за 16,2-километровия участък Белокопитово – Буховци, като се очаква да изтече срокът за обжалване на процедурата, за да се сключи договор. В началото на 2018 г. ще бъде обявена процедура за изпълнител на други 50 км. Така през 2018 г. в процес на изпълнение ще бъдат 75 км от магистралата.
Нанков допълни, че очакват тръжната процедура за избор на изпълнител на тол системата да приключи до края на годината и разчитат тя да заработи до края на 2018 г. Според него приходът от нея ще даде значителен ресурс за строителния сектор, а очакваните постъпления ще са достатъчни за реализирането на АМ „Хемус“, участъкът Русе-Бяла, за който се подготвя обществена поръчка за избор на изпълнител, както и за Видин-Ботевград. По думите му допълнително 380 млн. лв. по линия на ОП „Региони в растеж“ също ще бъдат вложени в рехабилитацията на републикански пътища.
Ще се търси финансиране и за довършване на околовръстния път на София. Нанков допълни, че разполагат с 40 млн. лв. от Механизма за свързване на Европа за магистралата София – Калотина, която ще се изпълнява на две отсечки. По думите му останалата част от средствата ще бъдат от националния бюджет.
Нанков подчерта, че 2018 г. ще бъде динамична по отношение на водния сектор, където ВиК операторите ще бъдат бенефициенти съобразно новия модел за финансиране на отрасъла. Очаква се през следващата година да започне възлагането и реалното изпълнение на проекти в 15 консолидирани територии за почти 1,5 млрд. лв.
Нанков подчерта, че над 700 са въведените в експлоатация многофамилни жилищни сгради по Националната програма за енергийна ефективност, като по 600 сгради се работи, а 700 очакват довършване. Според него това ще е една от основните бюджетни програми за строителния бранш през 2018 г. Пред журналисти министър Нанков уточни, че за следващата година не са предвидени нови средства за Програмата, докато не се разходят наличните към момента. Той подчерта, че е убеден, че тези които са критикували програмата, сега ще бъдат нейни големи защитници.
Заместник-министър Малина Крумова допълни, че над 11 млн. кв. м и над 140 хил. жилища ще бъдат обновени в рамките на програмата, а над 340 хил. обитатели ще бъдат облагодетелствани. Тя отчете, че програмата ще допринесе за подобряване на екологията с очакваното спестяване на над 319 килотона въглероден двуокис в резултат от очакваното енергопотребление в жилищата. По думите й в момента се отчита, че домакинствата са спестили средно 30% от разходите си за отопление спрямо предишния отоплителен сезон.
Заместник-министър Деница Николова посочи, че вече е стартирало изпълнението на над 200 проекта по петте програми за териториално сътрудничество, в които участваме със съседните ни страни в този програмен период. По думите й вече са вложени над 50% от разполагаемия ресурс от общо 470 млн. евро. Предстои да бъде обявен оставащият ресурс по програмите с Турция, Сърбия и Македония, на които Министерството на регионалното развитие и благоустройството е управляващ орган. Тази година ще стартира реализацията на инфраструктурните обекти по съвместните програми с Румъния и Гърция. Николова уточни, че фокус за следващата година е Министерството на здравеопазването като бенефициент да кандидатства за реформиране на спешната помощ, изграждане и модернизиране на спешни центрове в страната.
Министърът за Българското председателство на Съвета на ЕС 2018 Лиляна Павлова заяви, че в условията на Брекзит и намаляващия обем средства, финансовите инструменти ще имат основен дял във финансирането след 2020 година. По думите й следващата година трябва да мислим за бъдещето, показвайки, че можем да работим в условията на публично-частно партньорство и финансов инженеринг. По думите й излизането на Великобритания означава 15 млрд. евро по-малко в бюджета на ЕС и големият въпрос е как с по-малко да направим повече. Според нея кохезионната политика трябва да продължи, защото е двигател на икономиката, растежа и развитието ни. По думите й България трябва да бъде устойчив и стабилен партньор, да търси баланса и най-доброто решение по общоевропейските теми, но не може и не трябва да бъде без национална позиция и беззъби. Като предизвикателство към строителния бранш тя посочи необходимостта от създаването на липсващата свързаност със съседните ни страни - въздушна, транспортна, жп, пътна, енергийна и дигитална.
Кметът на София Йорданка Фандъкова заяви, че в началото на следващата седмица ще обяви договорите, които ще прекрати за неизпълнение на текущи ремонти. Тя обаче уточни, че примерите за лоша работа или забавяне са изключително малко. „Примерът от бул. „Шипченски проход“ е ясен – изцяло връщане за преработка на участъците. Договорът, който е сключен с фирмата за бул. „Шипченски проход“ включва много по-голям участък. Тази година ние реализираме само първия етап“, коментира Фандъкова. По думите й той е на стойност около 2,5 млн. лв., а не 8 млн. лв., както е писало в някои медии. Тя не пожела да назове договорите, които подготвя за прекратяване, защото иска всичко да е изрядно, но уточни, че няма да са нито много, нито малко. Фандъкова посочи, че ще продължат със ремонта на малките улици в кварталите и през следващата година. Тя подчерта, че през 2018 г. продължават с мащабната строителна програма, като очакват в края на 2019 г. да има нови 12 км изградено метро.
Председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов увери, че ще направят и невъзможното до 2022 г. Кресненското дефиле да бъде готово. Според него там, където минат магистрали и нови пътища, идва модернизацията и се строят промишлени предприятия. Като друго голямо предизвикателство, той постави завършването на ринга около София или по-точно на Южната дъга. Според него това ще бъде по-тежък обект и от Кресна, тъй като е в урбанизирана територия.
Друг приоритет на АПИ е АМ „Хемус“. Според него голямо предизвикателство ще бъде да свържат Русе с АМ „Хемус“. „Участъкът между Русе и Бяла е една гробница и няма да пожалим сили да го направим по най-бързия начин. Ще бъдат направени около 80 км от оставащите 260 км“, поясни той. Дончо Атанасов открои и друг приоритет на АПИ - Калотина-София, в частта си Калотина-Драгоман-Сливница. За обхода на Габрово той посочи, че ще приключи през 2018 г., а за този на Казанлък също от АПИ имат проект.
Люба АЛЕКСИЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

2018 г. ще бъде решаваща за строителството на автомагистрала „Струма“ (ОБЗОР)

2018 г. ще бъде решаваща за строителството на автомагистрала „Струма“ (ОБЗОР)

26 Септември 2017 | 20:46 | Агенция "Фокус"
София. 2018 г. ще бъде решаваща за строителството на автомагистрала „Струма“, а в Кресненското дефиле ще се строят най-високите виадукти. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на Седмия дискусионен форум „Строителството през 2018 г. – възможности и перспективи“. По думите му „Струма“ трябва да бъде завършена в пълнота през 2023 година, като през октомври се очаква решението по ОВОС за участъка през Кресненското дефиле, а в средата на 2019 г. трябва да има избран строител и издадено разрешение за строеж, за да стартират дейностите по него. Според него самото строителство е изключително тежко и ще е голямо предизвикателство за бранша, а при рехабилитацията на Е-79 ще се извършат всички предписани от ОВОС дейности. Той обясни, че част от виадуктите ще са по-високи от този при с. Бебреш на АМ „Хемус“ с височина над 100-120 м. По думите му тази част от АМ „Струма“ ще бъде зрелостен изпит за българския строителен бранш. Нанков допълни, че през следващата година трябва да се реализира и съществен напредък по останалата част от АМ „Струма“, която е в етап на строителство, като тунел „Железница“ ще е най-дългият изграждан в България с дължина от 2 км.
По Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г. ще бъде предоставен ресурс от 370 млн. лв. за функционирането на три фонда за градско развитие – за Северна България, за Южна България и за София, които ще предоставят нисколихвени кредити на общините и бизнеса за реализиране на проекти на принципа на публично-частното партньорство.
Приоритет за правителството остава и завършването на АМ „Хемус“. Очаква се през 2018 г. реално да се изпълняват строителни дейности по 9,3 км от магистралата в участъка между Ябланица и Боаза. Избран е изпълнителят и за 16,2-километровия участък Белокопитово – Буховци, като се очаква да изтече срокът за обжалване на процедурата, за да се сключи договор. В началото на 2018 г. ще бъде обявена процедура за изпълнител на други 50 км. Така през 2018 г. в процес на изпълнение ще бъдат 75 км от магистралата.
Нанков допълни, че очакват тръжната процедура за избор на изпълнител на тол системата да приключи до края на годината и разчитат тя да заработи до края на 2018 г. Според него приходът от нея ще даде значителен ресурс за строителния сектор, а очакваните постъпления ще са достатъчни за реализирането на АМ „Хемус“, участъкът Русе-Бяла, за който се подготвя обществена поръчка за избор на изпълнител, както и за Видин-Ботевград. По думите му допълнително 380 млн. лв. по линия на ОП „Региони в растеж“ също ще бъдат вложени в рехабилитацията на републикански пътища.
Ще се търси финансиране и за довършване на околовръстния път на София. Нанков допълни, че разполагат с 40 млн. лв. от Механизма за свързване на Европа за магистралата София – Калотина, която ще се изпълнява на две отсечки. По думите му останалата част от средствата ще бъдат от националния бюджет.
Нанков подчерта, че 2018 г. ще бъде динамична по отношение на водния сектор, където ВиК операторите ще бъдат бенефициенти съобразно новия модел за финансиране на отрасъла. Очаква се през следващата година да започне възлагането и реалното изпълнение на проекти в 15 консолидирани територии за почти 1,5 млрд. лв.
Нанков подчерта, че над 700 са въведените в експлоатация многофамилни жилищни сгради по Националната програма за енергийна ефективност, като по 600 сгради се работи, а 700 очакват довършване. Според него това ще е една от основните бюджетни програми за строителния бранш през 2018 г. Пред журналисти министър Нанков уточни, че за следващата година не са предвидени нови средства за Програмата, докато не се разходят наличните към момента. Той подчерта, че е убеден, че тези които са критикували програмата, сега ще бъдат нейни големи защитници.
Заместник-министър Малина Крумова допълни, че над 11 млн. кв. м и над 140 хил. жилища ще бъдат обновени в рамките на програмата, а над 340 хил. обитатели ще бъдат облагодетелствани. Тя отчете, че програмата ще допринесе за подобряване на екологията с очакваното спестяване на над 319 килотона въглероден двуокис в резултат от очакваното енергопотребление в жилищата. По думите й в момента се отчита, че домакинствата са спестили средно 30% от разходите си за отопление спрямо предишния отоплителен сезон.
Заместник-министър Деница Николова посочи, че вече е стартирало изпълнението на над 200 проекта по петте програми за териториално сътрудничество, в които участваме със съседните ни страни в този програмен период. По думите й вече са вложени над 50% от разполагаемия ресурс от общо 470 млн. евро. Предстои да бъде обявен оставащият ресурс по програмите с Турция, Сърбия и Македония, на които Министерството на регионалното развитие и благоустройството е управляващ орган. Тази година ще стартира реализацията на инфраструктурните обекти по съвместните програми с Румъния и Гърция. Николова уточни, че фокус за следващата година е Министерството на здравеопазването като бенефициент да кандидатства за реформиране на спешната помощ, изграждане и модернизиране на спешни центрове в страната.
Министърът за Българското председателство на Съвета на ЕС 2018 Лиляна Павлова заяви, че в условията на Брекзит и намаляващия обем средства, финансовите инструменти ще имат основен дял във финансирането след 2020 година. По думите й следващата година трябва да мислим за бъдещето, показвайки, че можем да работим в условията на публично-частно партньорство и финансов инженеринг. По думите й излизането на Великобритания означава 15 млрд. евро по-малко в бюджета на ЕС и големият въпрос е как с по-малко да направим повече. Според нея кохезионната политика трябва да продължи, защото е двигател на икономиката, растежа и развитието ни. По думите й България трябва да бъде устойчив и стабилен партньор, да търси баланса и най-доброто решение по общоевропейските теми, но не може и не трябва да бъде без национална позиция и беззъби. Като предизвикателство към строителния бранш тя посочи необходимостта от създаването на липсващата свързаност със съседните ни страни - въздушна, транспортна, жп, пътна, енергийна и дигитална.
Кметът на София Йорданка Фандъкова заяви, че в началото на следващата седмица ще обяви договорите, които ще прекрати за неизпълнение на текущи ремонти. Тя обаче уточни, че примерите за лоша работа или забавяне са изключително малко. „Примерът от бул. „Шипченски проход“ е ясен – изцяло връщане за преработка на участъците. Договорът, който е сключен с фирмата за бул. „Шипченски проход“ включва много по-голям участък. Тази година ние реализираме само първия етап“, коментира Фандъкова. По думите й той е на стойност около 2,5 млн. лв., а не 8 млн. лв., както е писало в някои медии. Тя не пожела да назове договорите, които подготвя за прекратяване, защото иска всичко да е изрядно, но уточни, че няма да са нито много, нито малко. Фандъкова посочи, че ще продължат със ремонта на малките улици в кварталите и през следващата година. Тя подчерта, че през 2018 г. продължават с мащабната строителна програма, като очакват в края на 2019 г. да има нови 12 км изградено метро.
Председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов увери, че ще направят и невъзможното до 2022 г. Кресненското дефиле да бъде готово. Според него там, където минат магистрали и нови пътища, идва модернизацията и се строят промишлени предприятия. Като друго голямо предизвикателство, той постави завършването на ринга около София или по-точно на Южната дъга. Според него това ще бъде по-тежък обект и от Кресна, тъй като е в урбанизирана територия.
Друг приоритет на АПИ е АМ „Хемус“. Според него голямо предизвикателство ще бъде да свържат Русе с АМ „Хемус“. „Участъкът между Русе и Бяла е една гробница и няма да пожалим сили да го направим по най-бързия начин. Ще бъдат направени около 80 км от оставащите 260 км“, поясни той. Дончо Атанасов открои и друг приоритет на АПИ - Калотина-София, в частта си Калотина-Драгоман-Сливница. За обхода на Габрово той посочи, че ще приключи през 2018 г., а за този на Казанлък също от АПИ имат проект.
Люба АЛЕКСИЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Министър Николай Нанков: 54% е реалното изпълнение на участъка Кресна-Сандански от автомагистрала „Струма“

Министър Николай Нанков: 54% е реалното изпълнение на участъка Кресна-Сандански от автомагистрала „Струма“

26 Септември 2017 | 12:25 | Агенция "Фокус"
София. 54% е реалното изпълнение на участъка Кресна-Сандански от автомагистрала „Струма“. Това каза пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, след като взе участие в Седмия дискусионен форум „Строителството през 2018 г. – перспективи и предизвикателства“, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Спокойно през ноември месец можем да стартираме с търга по избор на строител за автомагистрала „Струма“ и през 2019 г. да имаме вече такъв, както и строително разрешение. 2019 г. да стартираме с изграждането на лот 3.2, така че 2025г. да приключим цялата магистрала“, коментира Нанков. По думите му при Кресна-Сандански вече са на 54% реално изпълнение. „Не май месец, както е по договор, края на 2018 г. ще сме готови с тези 25 км. През 2018 г. ще започнем и тунел „Железница“. Със „Струма“ вървим добре“, увери Николай Нанков.
Люба АЛЕКСИЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

До края на годината ще бъде одобрена апликационната форма за лот 3.1 и лот 3.3 на автомагистрала „Струма“ от Европейската комисия

До края на годината ще бъде одобрена апликационната форма за лот 3.1 и лот 3.3 на автомагистрала „Струма“ от Европейската комисия

25 Септември 2017 | 18:42 | Агенция "Фокус"
Брюксел. До края на годината ще бъде одобрен формулярът за кандидатстване за финансирането на лот 3.1 и 3.3 от АМ „Струма“ от Европейската комисия. Това бе съобщено на провелата се днес в Брюксел среща с европейските комисари по регионална политика Корина Крецу и по околна среда, морско дело и рибарство Кармену Вела и министрите на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, на околната среда и водите Нено Димов и на туризма Николина Ангелкова, съобщиха от пресцентъра на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. В рамките, на която бе представено процедурното изпълнение на проекта.
„Управляващият орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ поема ангажимент да прегледа и съгласува апликационната форма за лот 3.2, участъкът между Крупник и Кресна, в максимално кратки срокове и да я изпрати своевременно за одобрение от ЕК“. Това заяви пред журналисти министър Московски след края на разговорите с двамата еврокомисари. Той уточни, че за да се спазят всички срокове експертите от Агенция „Пътна инфраструктура“ трябва да подготвят формуляра за кандидатстване за финансирането до края на януари 2018 г.
Ивайло Московски коментира, че изборът на вариант за изпълнението на най-сложния участък на магистралата, дава увереност, че няма да бъдат загубени осигурените средства по приоритетна ос 2 на ОПТТИ.
В края на годината се очаква европейските комисари Корина Крецу и Кармену Вела да посетят България, за да се запознаят на място с напредъка по проекта за изграждане на АМ „Струма“.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Министър Николай Нанков: Екологията не изключва строителството, както и обратното

Министър Николай Нанков: Екологията не изключва строителството, както и обратното

17 Септември 2017 | 09:21 | Агенция "Фокус"
София. Екологията не изключва строителството, както и обратното. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в предаването "Тази неделя" по бТВ по повод изграждането на магистрала „Струма” в частта ѝ през Кресненското дефиле. Лошо е да плашим обществото със спекулативни и манипулативни тези, които звучат апокалиптично, коментира той.
По думите му в обществените обсъждания няма нито един сериозен аргумент за това кой да е приоритетен вариант за магистралата. Трябва да гарантираме не само оцеляването на биологичните видове, но и на минаващите по магистралата”, посочи Нанков.
Министърът е категоричен, че не се съгласява с поведението на еколозите, което отрича експертизата на целия бранш.
По повод обществените поръчки в бранша той заяви, че големите обществени поръчки основно се печелят от големи фирми и в последните 10 години има диверсификация на строителните фирми, които изпълняват големи обекти и проекти
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Над 40% е изпълнението на лот 3.3 от автомагистрала „Струма“ от Кресна до Сандански (ОБЗОР)

Над 40% е изпълнението на лот 3.3 от автомагистрала „Струма“ от Кресна до Сандански (ОБЗОР)

15 Септември 2017 | 05:55 | Агенция "Фокус"
Благоевград. Над 40% е изпълнението на лот 3.3 от автомагистрала „Струма“ от Кресна до Сандански. Това каза по време на инспекцията на трасето министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. По думите му обектът трябва да е готов през месец май 2019 година, но действията е възможно да приключат и в края на следващата година. Археолозите обещаха, че до края на ноември най-късно ще приключат археологическите разкопки, като са открити изключително ценни предмети. Окончателен вариант за участъка през Кресненското дефиле най-вероятно ще бъде известен през октомври. Министър Нанко каза, че на 25 октомври е предвидено посещение в Брюксел, където ще бъдат представени вариантите пред двама еврокомисари. Целта е през 2023 година да има изцяло завършена АМ „Струма”. Министър Нанков уточни, че по време на обсъжданията за това откъде и как да минава магистралата през Кресненското дефиле, хората са се обединил около варианта, който се препоръчва от АПИ. По думите му повечето от опасенията, които са имали жителите, са били разсеяни. Той коментира и втория аргумент относно икономическата активност на местната общност като заяви, че ще има места за тържища и четири за отдих. Министър Нанков посочи, че в Кресна е правена подписка от еколозите, като тя е била представяна като присъствен лист на влизане в сградата. „От своя страна инж. Дончо Атанасов, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, който също бе на инспекцията, коментира, че ще бъде направена изложба, на която ще бъдат представени всички артефакти, разкрити по протежението на магистралите.
По време на разкопките на лот 3.3 на АМ „Струма“ са открити уникални находки. Това пък каза Иван Вайсов, археологът, който запозна министър Николай Нанков с артефактите, открити при разкопките по трасето на лот-а край санданското село Дамяница. На тях работят 270 души и 60 специалисти-археолози, ръководени от Малгожата Кулова. Една от най-ценните находки е фигурка на змия от нефрит, открита е керамика, край Дамяница има фигурки олицетворяващи мъжкото начало, няколко пумпала, както и карта на звездно небе и много други Археологическите разкопки на магистралното трасе в землището на санданското село Дамяница ще приключат месец по-рано, т.е. през октомври, а ценните експонати ще бъдат изложени в Националния исторически музей.
Лот 3.3 от км 397+000 до км 420+624 е част от проекта: АМ „Струма“ – лот 3.1, лот 3.3 и тунел „Железница“. Той се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Общата дължина на лот 3.3 от АМ „Струма“ е 23,6 км. В отсечката между Кресна и Сандански ще бъдат изградени 2 пътни възела – п. в. „Струмяни“ и п. в. „Сандански“, 25 големи съоръжения – мостове, надлез над ж. п. линията София – Кулата, селскостопански подлези и надлези.
Лора КАЛЧЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Над 40% е изпълнението на лот 3.3 от автомагистрала „Струма“ от Кресна до Сандански (ОБЗОР)

Над 40% е изпълнението на лот 3.3 от автомагистрала „Струма“ от Кресна до Сандански (ОБЗОР)

14 Септември 2017 | 21:10 | Агенция "Фокус"
Благоевград. Над 40% е изпълнението на лот 3.3 от автомагистрала „Струма“ от Кресна до Сандански. Това каза по време на инспекцията на трасето министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. По думите му обектът трябва да е готов през месец май 2019 година, но действията е възможно да приключат и в края на следващата година. Археолозите обещаха, че до края на ноември най-късно ще приключат археологическите разкопки, като са открити изключително ценни предмети. Окончателен вариант за участъка през Кресненското дефиле най-вероятно ще бъде известен през октомври. Министър Нанко каза, че на 25 октомври е предвидено посещение в Брюксел, където ще бъдат представени вариантите пред двама еврокомисари. Целта е през 2023 година да има изцяло завършена АМ „Струма”. Министър Нанков уточни, че по време на обсъжданията за това откъде и как да минава магистралата през Кресненското дефиле, хората са се обединил около варианта, който се препоръчва от АПИ. По думите му повечето от опасенията, които са имали жителите, са били разсеяни. Той коментира и втория аргумент относно икономическата активност на местната общност като заяви, че ще има места за тържища и четири за отдих. Министър Нанков посочи, че в Кресна е правена подписка от еколозите, като тя е била представяна като присъствен лист на влизане в сградата. „От своя страна инж. Дончо Атанасов, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, който също бе на инспекцията, коментира, че ще бъде направена изложба, на която ще бъдат представени всички артефакти, разкрити по протежението на магистралите.
По време на разкопките на лот 3.3 на АМ „Струма“ са открити уникални находки. Това пък каза Иван Вайсов, археологът, който запозна министър Николай Нанков с артефактите, открити при разкопките по трасето на лот-а край санданското село Дамяница. На тях работят 270 души и 60 специалисти-археолози, ръководени от Малгожата Кулова. Една от най-ценните находки е фигурка на змия от нефрит, открита е керамика, край Дамяница има фигурки олицетворяващи мъжкото начало, няколко пумпала, както и карта на звездно небе и много други Археологическите разкопки на магистралното трасе в землището на санданското село Дамяница ще приключат месец по-рано, т.е. през октомври, а ценните експонати ще бъдат изложени в Националния исторически музей.
Лот 3.3 от км 397+000 до км 420+624 е част от проекта: АМ „Струма“ – лот 3.1, лот 3.3 и тунел „Железница“. Той се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Общата дължина на лот 3.3 от АМ „Струма“ е 23,6 км. В отсечката между Кресна и Сандански ще бъдат изградени 2 пътни възела – п. в. „Струмяни“ и п. в. „Сандански“, 25 големи съоръжения – мостове, надлез над ж. п. линията София – Кулата, селскостопански подлези и надлези.
Лора КАЛЧЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

МРРБ: През октомври се очаква решението на МОСВ по оценката за въздействие върху околната среда за участъка от магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле

МРРБ: През октомври се очаква решението на МОСВ по оценката за въздействие върху околната среда за участъка от магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле

14 Септември 2017 | 15:13 | Агенция "Фокус"
Благоевград. Очакваме през октомври министърът на околната среда и водите, който е компетентният орган, да се произнесе по отношение на Оценката за въздействие върху околната среда и окончателния вариант на трасето на лот 3.2 от АМ „Струма“. Това коментира днес министърът на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков, който днес заедно с председателя на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов инспектира напредъка по изграждането на лот 3.3 от магистралата Кресна - Сандански, съобщиха от пресцентъра на Министерство на регионалното развитие и благоустройството.
Министърът съобщи, че на 25 септември, заедно с министрите на околната среда и водите Нено Димов, на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и на туризма Николина Ангелкова, ще има среща с двама еврокомисари Корина Крецу и Кармену Вела в Брюксел за втори път, в рамките на два месеца. Първият път представихме пътната карта за реализирането на проекта и графика за провеждане на обществени обсъждания. Сега ще представим резултатите, уточни той.
Мисля, че с темата ще приключим от гледна точка на процедура, като тя е обжалваема. Приетото от Народното събрание едноинстанционно производство с промените в Закона за опазване околната среда гарантира интереса на заинтересованите страни да обжалват, посочи Нанков. Очаквам това да съкрати сроковете, ако има жалби, така че да успеем да се вместим в графика, добави той. Нашата глобална цел е през 2019 г. да започнем строителството на лот 3.2 Крупник - Кресна, така че да не връщаме средства и до края на 2023 г. да имаме изцяло завършена магистрала „Струма“, заяви регионалният министър.
От протоколите на проведените обществени обсъждания става ясно, че местната общност, включително местната власт, се е обединила, с малки изключения, около вариант Г 10.50 със заложени в него две отделни платна на магистралата, който Агенция „Пътна инфраструктура“ приоритизира във всички финансово-икономически и технологична анализи и по отношение на срокове от гледна точка на пътна безопасност и екологични мерки, обяви Нанков в отговор на въпрос. Обществените обсъждания доказаха, че местната общност вижда и плюсовете. Има опасения, които успяха да бъдат разсеяни с конкретните действия на АПИ по изграждане на пътните връзки, допълни той и напомни, че е предвидено свързване на двете платна чрез изграждането на пет пътни възела. Те ще позволят на селскостопанските производители да стигат до терените си, посочи министърът. Предвидени са места за тържища и четири паркинга, като два от тях са проектирани и включени са в ОВОС. Две подобни зони ще бъдат изградени и на територията на община Симитли, в рамките на лот 3.1, съобщи той.
В отговор на въпрос Николай Нанков посочи, че изказаните по време на проведените обществени обсъждания за проекта екологични аргументи в подкрепа на варианта с изграждане на две платна на магистралата извън дефилето, на изток от Кресна, са били малко.
Ще помолим компетентните органи да направят проверка за това как са събрани подписите в организираната от екологичните организации подписка в Кресна и дали подписалите се знаят за какво са се подписали, обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството. От хората, с които сме разговаряли, имаме информация, че са ги карали да се подписват като на присъствен лист на влизане в сградата на общинската администрация, обясни той.
Има събрана подписка с над 5000 подписа в защита на източния вариант, информира Нанков.
Министърът напомни, че източният вариант на трасе на лот 3.2 предвижда всякакви възможности за правене на бизнес от местната общност, изправяне на виражи, поставяне на мантинели и изграждане екологична инфраструктура. Освен това 50% от трафика ще бъде изведен извън дефилето, като там движението ще бъде еднопосочно.
Човешкият живот и максимално бързото изграждане на трасето през най-тежкия участък от гледна точка на пътна безопасност са най-важните аргументи за нас, категоричен бе министърът. Ще изпълним проекта в срок, с европейско финансиране и съфинансиране от националния бюджет, допълни той.
По време на инспекцията на лот 3.3 Кресна – Сандански на магистралата стана ясно, че физическото изпълнение на изпълнените дейности е над 40% от общия обем работа. Полагането на първите пластове асфалт по него ще започне до края на септември. Ако се работи със същия темп и археолозите се справят, още до края на следващата година той може да бъде завършен, съобщи министър Нанков.
Завършено е разчистването на площадката, изкопа на хумус. Работи се по насипи на директното трасе, пътен възел „Струмяни“, на две площадки за отдих и т. н.
Завършени са мостовете над реките Злинска, Градешка и Потока, мостът на п. в. „Струмяни“, както и 8 селскостопански подлеза и надлеза. Изпълнени са над 70 водостоци, съоръжения за животни и преминавания на отводнителни канали, армонасипни стени, завършена е реконструкцията на два газопровода.
Продължава работата на 11 съоръжения - на виадукт при 418-ти километър, на 2 моста над р. Струма, на 3 моста над р. Санданска Бистрица, на надлеза над ж. п. линията София - Кулата при 415-ти км и т. н.
Изпълнител на лот 3.3 е Консорциум „Струма Лот 3.3“, в който участват: „ГБС инфраструктурно строителство“ АД, „Пътстрой 92“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Геострой“ АД. Стойността на договора е 234 123 012 лв. без ДДС. Строителният надзор ще осъществява „Пътинвестинженеринг“ АД. Техният договор е за 2 998 161.28 лв. без ДДС.
Лот 3.3 от км 397+000 до км 420+624 е част от проекта: АМ „Струма“ - лот 3.1, лот 3.3 и тунел „Железница“. Той се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Автомагистрала „Струма“ - от Даскалово до границата с Гърция, е с обща дължина 150 км. Тя е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава пътният трафик за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Инж. Дончо Атанасов, АПИ: Ще бъде направена изложба, на която ще представим всички артефакти, разкрити по протежението на магистралите

Инж. Дончо Атанасов, АПИ: Ще бъде направена изложба, на която ще представим всички артефакти, разкрити по протежението на магистралите

14 Септември 2017 | 14:47 | Агенция "Фокус"
Благоевград. Ще бъде направена изложба, на която ще представим всички артефакти, разкрити по протежението на магистралите. Това каза по време на инспекцията на лот 3.3 на АМ „Струма“ инж. Дончо Атанасов, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, предаде репортер на Радио „Фокус“- Пирин. „Има уникални неща, които трябва да бъдат показани. Това са изключителни исторически ценности. АПИ е инвестирала средства в тези археологически разкопки, а България с тези артефакти ще се обогати изключително много“, каза инж. Атанасов. По думите му в Мурсалево АПИ е инвестирала много пари, за да се запази ценност от световно значение.
Иван Вайсов от НАИМ към БАН също отбеляза, че има уникални находки. Той представи артефактите, открити при разкопките по трасето на ЛОТ-а край санданското село Дамяница. На разкопките работят 270 души и 60 специалисти-археолози, ръководени от Малгожата Кулова. Една от най-ценните находки е фигурка на змия от нефрит, открита е керамика, край Дамяница има фигурки, олицетворяващи мъжкото начало, няколко пумпала, както и карта на звездно небе и мн. др. Археологическите разкопки по магистралното трасе в землището на санданското село Дамяница ще приключат месец по-рано, т.е. през октомври, а ценните експонати ще бъдат изложени в Националния исторически музей.
Лора КАЛЧЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Министър Николай Нанков: Целта е през 2023 година да имаме изцяло завършена автомагистрала „Струма”

Министър Николай Нанков: Целта е през 2023 година да имаме изцяло завършена автомагистрала „Струма”

14 Септември 2017 | 13:53 | Агенция "Фокус"
Благоевград. Целта е през 2023 година да имаме изцяло завършена автомагистрала „Струма”. Това каза по време на инспекцията на лот 3.3 на магистралата министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, предаде репортер на Радио „Фокус” - Пирин. Нанков обясни, че по време на обсъжданията за това от къде и как да минава магистралата през Кресненското дефиле, хората са се обединили около варианта, който се препоръчва от Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ). Повечето от опасенията, които са имали жителите, са били разсеяни. „Те няма да бъдат разсеяни с обществени обсъждания, а с конкретни действия на АПИ. Хората имаха опасения, че няма да могат да стигнат до нивите, но няма такова нещо, защото ще бъдат изградени пет пътни възела”, подчерта Нанков.
Той коментира и втория аргумент относно икономическата активност на местната общност като заяви, че ще има места за тържища и четири за отдих. Министър Нанков посочи, че в Кресна е правена подписка от еколозите, която е била представяна като присъствен лист на влизане в сградата. „Ще помолим компетентните органи да направят проверка дали подписаните знаят за какво са се подписали. Искам да кажа, че има събрана подписка от 5 000 души, която е в защита”, каза още Николай Нанков.
Лора КАЛЧЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Министър Николай Нанков: Над 40% е изпълнението на лот 3.3 от автомагистрала „Струма“ от Кресна до Сандански

Министър Николай Нанков: Над 40% е изпълнението на лот 3.3 от автомагистрала „Струма“ от Кресна до Сандански

14 Септември 2017 | 13:15 | Агенция "Фокус"
Благоевград. Над 40% е изпълнението на лот 3.3 от автомагистрала „Струма“ от Кресна до Сандански. Това каза по време на инспекцията на трасето министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, предаде репортер на Радио „Фокус” – Пирин. Обектът трябва да е готов през месец май 2019 година, но действията е възможно да приключат и в края на следващата година, обясни министърът. По думите му, археолозите са обещали, че най-късно до края на ноември ще приключат археологическите разкопки, при които са открити изключително ценни предмети. Окончателен вариант за участъкът през Кресненското дефиле най-вероятно ще бъде известен през месец октомври. Министър Нанков каза, че на 25 октомври е предвидено посещение в Брюксел, където ще бъдат представени вариантите пред двама еврокомисари.
В инспекцията се включи и председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов.
Лот 3.3 от км 397+000 до км 420+624 е част от проекта: АМ „Струма“ – лот 3.1, лот 3.3 и тунел „Железница“. Той се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Общата дължина на лот 3.3 от АМ „Струма“ е 23,6 км. В отсечката между Кресна и Сандански ще бъдат изградени 2 пътни възела – п. в. „Струмяни“ и п. в. „Сандански“, 25 големи съоръжения – мостове, надлез над ж. п. линията София – Кулата, селскостопански подлези и надлези.
Изпълнител на лот 3.3 е Консорциум „Струма Лот 3.3“, в който участват: „ГБС инфраструктурно строителство“ АД, „Пътстрой 92“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Геострой“ АД. Стойността на договора е 234 123 012 лв. без ДДС. Строителният надзор ще осъществява „Пътинвестинженеринг“ АД. Техният договор е за 2 998 161.28 лв. без ДДС.
Лора КАЛЧЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Председателят на УС на АПИ инж. Дончо Атанасов ще провери напредъка при изграждането на 24 км от АМ „Струма“ от Кресна до Сандански

Председателят на УС на АПИ инж. Дончо Атанасов ще провери напредъка при изграждането на 24 км от АМ „Струма“ от Кресна до Сандански

14 Септември 2017 | 07:51 | Агенция "Фокус"
Благоевград. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков и председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Дончо Атанасов ще проверят напредъка при изграждането на 24-километровия участък от Кресна до Сандански от автомагистрала „Струма”. Това съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура”. Лот 3.3 от км 397+000 до км 420+624 е част от проекта: АМ „Струма“ - лот 3.1, лот 3.3 и тунел „Железница“. Той се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Общата дължина на лот 3.3 от АМ „Струма“ е 23,6 км. В отсечката между Кресна и Сандански ще бъдат изградени 2 пътни възела - п. в. „Струмяни“ и п. в. „Сандански“, 25 големи съоръжения - мостове, надлез над ж. п. линията София – Кулата, селскостопански подлези и надлези.
Изпълнител на лот 3.3 е Консорциум „Струма Лот 3.3“, в който участват: „ГБС инфраструктурно строителство“ АД, „Пътстрой 92“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Геострой“ АД. Стойността на договора е 234 123 012 лв. без ДДС. Строителният надзор ще осъществява „Пътинвестинженеринг“ АД. Техният договор е за 2 998 161.28 лв. без ДДС.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

СНИМКА НА ДЕНЯ
Ангела Меркел и Хорст Зееховер в една от почивките по време на преговорите за коалиционно споразумение в Германия. 19 ноември 2017 г.
Ангела Меркел и Хорст Зееховер в една от почивките по време на преговорите за ко...

ВИДЕО
Наводненията в Гърция взеха жертви
Наводненията в Гърция взеха жертви
Официалната страница Информационна Агенция Фокус във Facebook
Начало | Услуги | Архив | Партньори | Тарифи | Радио реклама | За нас | Общи условия | Кариери | Контакти |
© 2017 Информационна агенция ФОКУС Съдържанието на Информационна агенция ФОКУС и технологиите, използвани в интернет страницата, са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Всички текстови, аудио, видео, фотографски и графични изображения, публикувани в базата данни, са собственост на Информационна агенция ФОКУС, освен ако изрично е посочено друго. ПОЛЗВАТЕЛИТЕ и АБОНАТИТЕ се задължават да използват материали от информационната база данни съгласно Общите условия на Информационна агенция ФОКУС и действащото в Република България законодателство.