НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ НОВИНИ ДО 22:58

СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Петър Паунов, кмет на Община Кюстендил: Наградата за най-бързо развиваща се СПА дестинация показва, че вървим в правилната посока

Петър Паунов, кмет на Община Кюстендил: Наградата за най-бързо развиваща се СПА дестинация показва, че вървим в правилната посока

28 Септември 2017 | 13:40 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Наградата за най-бързо развиваща се СПА дестинация е в резултат от съвместната работа на всички в Кюстендил. Това каза пред Радио „Фокус” – Кюстендил кметът на Община Кюстендил Петър Паунов, който получи наградата по време на церемонията по връчване на Годишните награди на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм. „Удовлетворени сме и да считаме, че сме на правилния път. Далеч не е достатъчно като направено на този етап, но очевидно професионалистите правят, че вървим в правилната посока”, каза Петър Паунов. По думите му трябва да продължат усилията за подобряване на продукта, да се вдига качеството и нивото на стандартите, които трябва да се реализират, за да има пълна удовлетвореност за гостите на Кюстендил. "Кюстендил се завърна отново на картата на балнеоложките и СПА дестинации. Без истерия и без агресия се надявам действително да се утвърдим като едно от водещите места, където човек може да релаксира и да се чувства приятно”, каза още Петър Паунов. Според него изводите от този конгрес са няколко. „Акцентите върху работата с кадрите, подобряване на медицинските процедури, сериозният диалог с държавата, който трябва да продължи, както по отношение на находищата на минерални води и състоянието на водопроводната мрежа, така и отварянето на Националния осигурителен институт към модерни бази и позволяване на допълнително заплащане за хора, които предпочитат да ползват бази извън държавните”, каза Петър Паунов.
Венцеслав ИЛЧЕВ
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Българският съюз по балнеология и СПА туризъм връчи годишните си награди

Българският съюз по балнеология и СПА туризъм връчи годишните си награди

27 Септември 2017 | 21:40 | Агенция "Фокус"
София. Българският съюз по балнеология и СПА туризъм връчи годишните си награди, с които отличи най-добрите представители в областта на балнео, медикъл-СПА и СПА бизнеса, предаде репортер на Агенция "Фокус". Церемонията се състоя в сградата на Общинския театър - Кюстендил. Целта на наградите е да отличи най-добрите практики за последните 12 месеца в сектора балнео, медикъл-СПА и СПА туризъм. Победителите получават не само трофей, но се възползват и от широко медийно покритие в България и Европа, ползвайки мрежата на Европейската СПА асоциация. Кандидатите са оценявани от експертно жури в 7 основни категории.
Награда "За цялостен принос към дейността на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм" получи д-р Татяна Ангелова - ръководител нацмедицинската комисия на БСБСПА и председател на Асоциацията по физикална медицина и рехабилитация.
Отличието "Най-добра българска СПА козметична линия" получи "SPA MASTER Роза Импекс".
За "Най-добър медикъл СПА хотел" бе отличен "Севтополис балнео и СПА" в гр. Павел баня.
Наградата "Най-добър медикъл СПА комплекс" получи Медицински център "Медика Албена" в к.к. Албена.
Като "Най-добър СПА хотел" бе отличен "Хот Спрингс Медикъл и СПА" в с. Баня.
Община Кюстендил получи наградата за "Най-бързо развиваща се СПА дестинация", а "Aqua House Thermal & beach" в к.к. Св. Св. Константин и Елена - отличието "Най-добра СПА концепция".
С церемонията за връчване на наградите бе закрит Четвъртият Годишен конгрес на Българския Съюз по балнеология и СПА туризъм, който се провежда в Кюстендил.
Василена ЙОРДАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Лиляна Арсова, Министерство на туризма: В България има 19 балнеолечебни курорта от национално значение и 35 от местно

Лиляна Арсова, Министерство на туризма: В България има 19 балнеолечебни курорта от национално значение и 35 от местно

27 Септември 2017 | 18:10 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Имаме 19 балнеолечебни курорта от национално значение и 35 от местно значение. В тази цифра не влизат климатичните и морски курорт, 34 на брой, които имат отлични условия за развиване на здравен туризъм. Това каза Лиляна Арсова, директор на Главна дирекция „Туристическа политика“ в Министерство на туризма, по време на Четвъртия годишен конгрес на Българския съюз по балнео и СПА туризъм, предаде репортер на Агенция „Фокус“. По данни на Global Wellness Institute, изнесени тази година, в периода 2013- 2015 г. глобалната уелнес индустрия нараства с 3,7 трилиона долара, което е сравнително добър показател в сравнение с други индустрии, работещи на световно ниво. През 2015 г. около 691 млн. туристически пътувания по света са свързани с отсядане в места, на които могат да бъдат използвани СПА, уелнес и други балнеоложки услуги. 11% от тях или 78 млн. са осъществени с основна цел – балнеологичен, СПА и уелнес туризъм, което означава ,че в световен мащаб има място за развитие на този специализиран туризъм, обясни Арсова. Тя добави, че глобалният уелнес туризъм нараства от 494 млрд. долара през 2013 г., на 563 млрд. долара през 2015 г. като това е ръст от 14%. Най-голям дял заема красотата и анти-ейдж направлението, а най-малко – уелнес на работното място.
„За 2017 г. 10% дадохме ръст на туризма, т.е. България се движи в нормалната рамка на световния туризъм, макар цифрата да не касае само СПА туризма“, коментира още Лиляна Арсова.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Д-р Галинка Павлова, БЛС: Наблюдава се тенденция за увеличение на заявленията на български граждани за планово лечение в страни членки на ЕС

Д-р Галинка Павлова, БЛС: Наблюдава се тенденция за увеличение на заявленията на български граждани за планово лечение в страни членки на ЕС

27 Септември 2017 | 17:49 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Наблюдава се тенденция за увеличение на заявленията на български граждани за планово лечение в страни членки на ЕС. Това каза д-р Галинка Павлова, зам.-председател на българския лекарски съюз, по време на Четвъртия годишен конгрес на Българския съюз по балнео и СПА туризъм, предаде репортер на Агенция „Фокус“.
Д-р Павлова обясни, че очакванията към здравното обслужване са все по-високи, но финансите в здравеопазването са твърде ограничени. „Планираното лечение в страна от ЕС може да изиска пациентите да подадат заявление за предварително разрешение от съответната национална здравна каса. Разрешение се дава само, когато пациентите не могат да бъдат лекувани в собствената си страна в рамките на разумен от медицинска гледна точка период на време“, уточни тя. „Ако искаме да развиваме медицински туризъм, би следвало да имаме информация в коя страна кои са заболяванията, за които има дълъг лист за чакане и дали бихме могли да бъдем конкурентноспособни и можем ли да предложим нещо, което да удовлетвори пациента и той да дойде тук да извърши съответната процедура“, поясни д-р Галинка Павлова. По думите й България трябва да изнесе информация за това активно. „Да отидем в другите страни и на място да предоставим информация за това, което можем да направим с конкретни медицински услуги за конкретни потребители, които можем да привлечем да се лекуват у нас“, допълни тя. Д-р Павлова добави, че България има двустранни договори със Сърбия, Черна гора и Хърватия за социално осигуряване, обхващащо и здравното осигуряване. „Тези двустранни договори са изключително важно, защото чрез тях могат да се договорят конкретни параметри между страните“, коментира тя.
По думите й трябва да има баланс между устойчивостта на здравната система на всяка страна и защита правата на пациентите за лечение в чужбина. „За България това се оказва проблем. Към момента НЗОК дължи на другите здравноосигурителни каси 250 млн. лв. за лечение на българи в чужбина. В момента текат преговори тази сума да бъде разсрочена. В най-лошия случай, ако тази сума бъде изискуема в даден момент, ще имаме ли сигурност да си го позволим, при положение, че в момента Касата борави с публичен ресурс в размер на 3 млрд. лв.“, коментира д-р Павлова.
„БЛС настоява това да не са плащания от този ресурс – тези 3 млрд. лв. Това са задължения, които следва да се финансират от бюджета на държавата и веднъж да тръгнем на чисто. Необходимо е държавата да покрие недостига за здравноосигурителни плащания чрез дотация от държавния бюджет“, заяви тя.
Д-р Павлова съобщи, че се наблюдава тенденция за увеличение на заявленията на български граждани за разрешение на планово лечение в страни членки на ЕС. По думите й за 2016 г. НЗОК е издала 546 S2 формуляра за планово решение извън България. Най-много са те за Германия – 298, следвана от Белгия, Австрия и др.
„Най-честата причина за планово лечение в чужбина е изчерпване на терапевтичните възможности в България. В чужбина се лекува често злокачествени новообразувания на костите, костни малформации и др.“, поясни тя
По думите ѝ през 2016 г. от Фонда за лечение на деца в чужбина са издадени 171 формуляра за лечение извън страната. Тя отбеляза, че финансирането на лечение на пълнолетни лица в чужбина извън обхвата на здравното осигуряване се осъществява директно от бюджета на Министерство на здравеопазването. Т.е. това е трети механизъм за лечение в чужбина.
Д-р Павлова предостави данни на НЗОК, според които у нас се лекуват чужди граждани, които живеят в страната или са били в България за временно пребиваване. Близо 4 млн. лв. е получила българската Здравноосигурителна каса за лечение на чужденци в страната. Предявили сме искания за още 2 млн. лв.,но дали ще ги получим е въпрос на разговори и доказвания.
Василена ЙОРДАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Д-р Николай Томов: Повече от 43 000 лица са се възползвали от програмата за профилактика и рехабилитация на НОИ от началото на годината

Д-р Николай Томов: Повече от 43 000 лица са се възползвали от програмата за профилактика и рехабилитация на НОИ от началото на годината

27 Септември 2017 | 16:32 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Повече от 43 000 са лицата от началото на годината, на които НОИ ще плати дейностите по профилактика и рехабилитация. Това стана ясно от думите на д-р Николай Томов от НОИ по време на Четвъртия годишен конгрес на Българския съюз по балнео и СПА туризъм, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Д-р Томов обясни, че програмата за профилактика и рехабилитация на НОИ съществува от 1998 г. и с нея се осигуряват парични помощи за осигурените лица и хора с пенсия за инвалидност. "Условието за получаване на тази помощ е да бъдат внесени здравните осигуровки на лицето за 6 непрекъснати месеца, предхождащи провеждането на профилактиката или рехабилитацията. За лицата с пенсия за инвалидност условията са да не са навършили възрастта за придобиване на пенсия за осигурителен стаж и възраст, която тази година за жените е 61 години, а за мъжете 64 г., както и да имат валидно ТЕЛК решение. НОИ изплаща средства за не повече от 4 основни диагностични и терапевтични услуги дневно, като поема изцяло средства за нощувки и частична парична помощ за хранене", обясни д-р Томов. „За тази година средствата за нощувки са 18 лв. като крайна цена, а частичната парична помощ – 7 лв. Отделно самите изпълнители на услугата могат да определят доплащане за храна, което също се фиксира. Тази година условието бе то да не надхвърля 18 лв. за храна на ден“, посочи той. Д-р Томов отбеляза, че НОИ не поема таксите за резервации, както и други допълнителни такси, които се поемат от съответните лица.
"Продължителността на профилактиките и рехабилитациите е 10 дни като пари за такава помощ се предоставят еднократно в една календарна година. За тази година програмата се осъществява на база на сключени договори с 18 юридически лица за общо 49 изпълнители на дейността профилактика и рехабилитации. Средствата за тази година са определени в бюджета на ДОО в размер на 20 млн. лв. Към 25 септември са получени удостоверения за 43 013 лица. Очакваните разходи до тази дата са 18, 3 млн. лв. Прогнозният среден разход към този момент е 426 лв. Т.е. 426 лв. плаща средно НОИ по тези три направления – нощувки, храна, частична парична помощ за процедури", обясни д-р Томов.
Той отбеляза, че с тази програма се цели подобряване здравето на лицата в активна възраст, подпомагане връщането им в обичаната семейна, културна и работна среда. "Чрез програмата се цели да се намалят разходите в бюджета на ДОО за изплащане на парични обезщетения за намалена трудоспособност и пенсии за инвалидност. На трето място цели подобряване качеството на живот на осигурените лица", допълни още той.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Жоао Барбоса, ЕСПА: България трябва да работи върху своя имидж като СПА дестинация

Жоао Барбоса, ЕСПА: България трябва да работи върху своя имидж като СПА дестинация

27 Септември 2017 | 15:07 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. България трябва да работи върху своя имидж като СПА дестинация. Имате още много работа в това отношение. Tова каза Жоао Барбоса, председател на Изпълнителния комитет и маркетинг и PR мениджър на ЕСПА по време на Четвъртия годишен конгрес на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“.
По думите му България не е позната като СПА дестинация. „Страната е известна с красивата си природа, богато историческо наследство, много културни обекти и възможностите, които предлага за зимни спортове. Знаем също, че цените тук са ниски. България има имидж на спокойна страна, защото до нас не достигат лоши новини от тук и това днес е предимство в областта на международния туризъм“, отбеляза той. Според него най-добрият начин за реклама на страната като комбинираме СПА туризма с възможностите за практикуване на зимни спортове, посещения на различни исторически и културни забележителности, кулинарен и винен туризъм и др., като по този начин се създава един цялостен продукт за привличане на туристи.
По думите му стратегията за реклама на страната ни зависи много това за какъв пазар се прави. „Ако искате да рекламирате вашите СПА центрове и дестинации в Германия, трябва да го направите в печатни медии, защото за немските туристи предпочитат списанията и вестниците като средства за информация. Затова за този пазар дигиталната реклама не би била подходяща. Ако обаче вашата целева аудитория е във Великобритания или в скандинавските страни например, тогава за предпочитане е да наблегнете на уебсайтовете и дигиталните инструменти“, обясни Барбоса.
Той отбеляза, че за всяка европейска страна най-важен е вътрешният туристически пазар. „Изключително важно е да разработваме вътрешния пазар, да привличаме наши туристи. Естествено има смисъл да се излезе на международния пазар, но за един малък град като Кюстендил например е трудно да постигне това самостоятелно, тъй като не може да си позволи разходите за участие в различни международни изложения или медийна реклама в чужбина. Затова по-малките градове би трябвало да реализират своята реклама с помощта на държавата.
Мисля, че е по-добре да рекламирате не отделните градове като Кюстендил, а България като СПА дестинация“, коментира той.
Според него съществува „кратък път“, по който с по-малко усилия да се постигнат максимални резултати. „Кюстендил е известен със своето богато историческо наследство, както и с черешите. С известни средства градът може да се включи в различни проекти като например „По пътя на римляните“ и по този начин за града ще научат големите туроператори“, каза още той.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Жоао Барбоса,ЕСПА: Диференциацията и брандингът, основан на автентични продукти и услуги, са много важни в туризма

Жоао Барбоса,ЕСПА: Диференциацията и брандингът, основан на автентични продукти и услуги, са много важни в туризма

27 Септември 2017 | 11:28 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Диференциацията и брандингът са много важни. Разработете бранд, който се основава на автентични продукти и услуги. Tова каза Жоао Барбоса, председател на Изпълнителния комитет и маркетинг и PR мениджър на ЕСПА по време на Четвъртия годишен конгрес на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“. "Трябва да използваме уникалните си културни традиции, когато сме на едно място искаме да опитаме уникалната кухня и изживявания на това място. Трябва да правим продукти за туристи, които търсят разнообразие в изживяванията", коментира Барбоса. Той добави, че за привличането на туристи от други държави е добре да се работи с туристически фирми и организации за създаването на цялостни пакети, включващи различни продукти и услуги – СПА услуги, културни разходки, винен туризъм и т .н.
По думите му международната конкуренция е сериозна и възприятието, образът на даден обект, дестинация или страна има по-силно въздействие върху избора на потребителите от фактите от действителността.
Барбоса отбеляза още важността на стратегията на отделните обекти за достигане до потребители през мобилни телефони. По думите му 83% от туристите са се натъквали на сайтове на туристически обекти, които не са оптимизирани и удобни т.е. те не могат да използват своите смартофини, за да извлекат оптимално информацията. "В резултат потребителят не идва при нас, а избира друго място", заяви Барбоса.
Василена ЙОРДАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Жоао Барбоса, ЕСПА: Все повече хора разчитат на социалните медии, за да планират своите пътешествия и туристическият бизнес трябва да се възползва от това потребителско поведение

Жоао Барбоса, ЕСПА: Все повече хора разчитат на социалните медии, за да планират своите пътешествия и туристическият бизнес трябва да се възползва от това потребителско поведение

27 Септември 2017 | 10:57 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Все повече хора разчитат на социалните медии, за да планират своите пътешествия и туристическият бизнес трябва да се възползва от това потребителско поведение. Tова каза Жоао Барбоса, председател на Изпълнителния комитет и маркетинг и PR мениджър на ЕСПА по време на Четвъртия годишен конгрес на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“. По думите му хората се отнасят към традиционните „прекъсващи“ реклами - телевизионна и радио реклама, pop-up реклами и банери, затова е по-добре да се използва друг подход т.нар. доброволни реклами, базирани на нашите предпочитания, търсения и харесвания в мрежата. По време на своята презентация Барбоса изнесе данни, според които 92% от хората са доверяват на препоръки на хора, които познават - офлйан от ръка на ръка или онлайн от приятели и роднини.
„70% от потребителите се доверяват на оналайн оценките за услуги, марки и т.е. Разчитаме на мнението на други потребители и това е невероятно явление“, коментира Барбоса. Той отбеляза, че поти 5 млрд. души днес използват мобилни телефони, което е 65% от населението. 2 млрд. души активно ползват Фейсбук по света, като в Европа броят им е 307 млн., а в България – 2,11 млн. души. По думите му повечето хора, които ползват Фейсбук са между 25-45 години, но най-бързо растящият сегмент е на жените над 50 години, т.е. Фейсбук вече не е само за младите.
Барбоса отбеляза, че не е важно само посланието, което се изпраща, но и каналът, който се използва. Така например за по-младите е препоръчително да се използват медии като Инстаграм и Снапчат.
Отзивите в интернет са много важни. 73% от потребителите на Трип Адвайзър пишат мнения и оценки, за да помогнат на други туристи. 89% от световните туристи използват мнения за да направят своите резервации,като болшинството от пътешествениците четат повече от 11 мнения, преди да изберат мястото за своята почивка, така че е важно да се насърчават хората да оставят мнение оценки за обектите, които посещават, заяви Барборса. По думите му, ако няма мнение за даден обект е много вероятно хората да не направят резервация там.
Той даде няколко насоки за това как туристическите обекти биха могли да привлекат повече хора като създадат платформи за резервация в социалните мрежи и по този начин потребителите няма да излизат от тези мрежи, за да направят това. По думите му много е важно също сайтът на отделните обекти да съдържа видео клипове и галерия от снимки, които също привличат интереса на потребителите.
Василена ЙОРДАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Чила Мезоси, ЕСПА: България трябва да предлага по-висококачествена и скъпа туристическа услуга

Чила Мезоси, ЕСПА: България трябва да предлага по-висококачествена и скъпа туристическа услуга

27 Септември 2017 | 10:11 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. България има всичко – историята, културата, планините, морето, СПА центровете, хубавата храна. Трябва да ги използвате да предлагате по-висококачествена и скъпа услуга туристическа услуга. Tова каза Чила Мезоси, генерален мениджър на Унгарския туристически офис в Германия и Швейцария и член на борда на ЕСПА по време на Четвъртия годишен конгрес на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „По отношение на услугите хората са много дружелюбни, много любезни и усмихнати, но според мен трябва във всички сфери на туризма да се насочите от евтиния туризъм като един висококачествен туризъм“, каза още Мезоси
„България трябва да се фокусира върху популяризирането и рекламирането на здравните ползи от балнео и СПА туризма – от минералната вода, от лечебната кал и т.н. Има известна информация, която се популяризира, но тя не е достатъчно подкрепена от медицинското съсловие и медицинска информация, за да се чуват ясни послания какви са ползите от този вид туризъм за здравето. Може би вие знаете за тях, но е хубаво да има такива послания“, коментира тя.
По думите ѝ освен това трябва да се насочим не само към пасивния туризъм с различни процедури, а и към активни дейности в СПА туризма и туризма въобще – например класове по тай-чи и йога за туристите, с които те да научат какво е добро за организма им и да го пренесат в своето ежедневие.
„Третото и послание е за храненето. То е толкова важно, колкото и всички други аспекти на туризма. България като селскостопанска стана с добри хранителни продукти не трябва да предлага в хотелите си най-евтините домати. Когато идвам като турист, аз искам да опитам наистина хубави български домати. Така че храната е много важна“, добави Мезоси.
Василена ЙОРДАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Българският съюз по балнеология и СПА туризъм ще връчи годишните си награди

Българският съюз по балнеология и СПА туризъм ще връчи годишните си награди

27 Септември 2017 | 07:44 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Българският съюз по балнеология и СПА туризъм ще връчи годишните си награди, с които отличава най-добрите представители в областта на балнео, медикъл-СПА и СПА бизнеса.
Кандидатите ще бъдат оценявани от експертно жури в 8 основни категории - „Най-добър СПА хотел“, „Най-добър Медикъл-СПА хотел“, „Най-добра СПА дестинация“, „Най-добра СПА концепция“, „Най-добър Медикъл-СПА мениджър“, „Най-добра българска СПА козметична линия“, „Иновативно СПА проучване“.
Целта на наградите е да отличи най-добрите практики за последните 12 месеца в сектора балнео, медикъл-СПА и СПА туризъм. Победителите получават не само трофей, но се възползват и от широко медийно покритие в България и Европа, ползвайки мрежата на Европейската СПА асоциация.
С церемонията за връчване на наградите ще бъде закрит Четвъртият Годишен конгрес на Българския Съюз по балнеология и СПА туризъм, който се провежда в Кюстендил.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Кюстендил: В града ще се проведе Международен симпозиум по повод 120 години от създаването на Регионалния исторически музей

Кюстендил: В града ще се проведе Международен симпозиум по повод 120 години от създаването на Регионалния исторически музей

26 Септември 2017 | 19:58 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Международен симпозиум по повод 120 години от създаването на историческия музей ще се проведе в Кюстендил. Това съобщи за Радио „Фокус” – Кюстендил Валентин Дебочички, директор на Регионален исторически музей – Кюстендил. По думите му седмото издание на международния симпозиум „Пауталия – Велбъжд – Кюстендил и прилежащите им територии през вековете” ще се проведе от 4 до 6 октомври в парк-хотел „Кюстендил”. Откриването на симпозиума ще стане с тържествено честване на 120-годишнина от създаването на кюстендилския музей, а заседанията през дните ще бъдат по секции. Те включват археология и история. Последният ден е предвиден за посещения на исторически обекти в региона.
Венцеслав ИЛЧЕВ
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Стефан Шарлопов, БСБСПА: Необходимо е да се приеме работещ закон за публично-частно партньорство

Стефан Шарлопов, БСБСПА: Необходимо е да се приеме работещ закон за публично-частно партньорство

26 Септември 2017 | 19:23 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Необходимо е да се приеме работещ закон за публично-частно партньорство, който ще отвори възможности за законна колаборация между частен бизнес и община, между частен бизнес и държава. Това каза председателят на Българския съюз по балнео и спа туризъм (БСБСПА) Стефан Шарлопов по време на Четвъртия годишен конгрес на организацията, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Тогава много от санаториумите, които Здравната каса се опитва изкуствено да поддържа и отрязва частния бизнес, може би през едно публично-частно партньорство ще има огромен ефeкт, както за хората, така и за тези застаряващи бази, които са срам и позор за всяка една държава“, заяви Шарлопов.
Той отбеляза две добри новини, случили се през послената година благодарение на сътрудничеството с Община Сандански. „Има минерална вода, но нямаше водосъбирателен съд, който да събира водата и с водомери и помпи да отива водата към всички хотели, които я ползват. Сега има, защото направиха водосъбирателен съд. Успяхме да изддйстваме 400 хил. лв. от държавата и общината извади около 50 хил. лв. – този съд е факт и хотелите имат отчетно плзване на минерална вода. Преди беше безотчетно ползване на водата. Вторият пример е водопроводът от Беден до Девин. 11 години натисках, т.е. за да има успех, трябва да има търпение, огромно, за да може да се стигне до резултат. Живеем в такава държава – още не могат някои господа да разберат, че етимологията на думата служител не идва от началник, а от слуга. Когато разберат етимологията на тази дума определeни хора, по-бързо ще можем да вършим работа“, каза Шарлопов.
Василена ЙОРДАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

 Кметът на Кюстендил Петър Паунов: Туристическият ни продукт не е достатъчно разработен, но съотношението цена и качество впечатлява голяма част от  гостите ни

Кметът на Кюстендил Петър Паунов: Туристическият ни продукт не е достатъчно разработен, но съотношението цена и качество впечатлява голяма част от гостите ни

26 Септември 2017 | 19:00 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Туристическият ни продукт не е достатъчно разработен, но съотношението цена и качество впечатлява голяма част от нашите гости. Това каза кметът на Община Кюстендил Петър Паунов на откриването на Четвъртия годишен конгрес на Българския съюз по балнео и спа туризъм, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Той поясни, че се в региона се борят срещу замърсяванията използването на твърдите горива. Петър Паунов изрази радостта си, че има възможността да бъде домакин на Четвъртия конгрес годишен конгрес на организацията Българския съюз по балнео и спа туризъм.
Василена ЙОРДАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Стефан Шарлопов, БСБСПА: Туризмът не е само да нощуваш и да пиеш ракия с прекрасни български домати

Стефан Шарлопов, БСБСПА: Туризмът не е само да нощуваш и да пиеш ракия с прекрасни български домати

26 Септември 2017 | 18:50 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Туризмът не е само да нощуваш и да пиеш ракия с прекрасни български домати. Това беше преди 20 години. Сега нещата са други. Това каза председателят на Българския съюз по балнео и спа туризъм (БСБСПА) Стефан Шарлопов по време на Четвъртия годишен конгрес на организацията, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“. "Поради тази причина трябва да видим кой е моделът за градове като Кюстендил,Сандански, Девин, Хисаря, Поморие, Варна и други СПА дестинации, за да направим така, че българските СПА дестинации да бъдат разпознаваеми", коментира Шарлопов.
Според него много важно е община, в която има минерални води, да реши как да обезпечи хотелите, местното население и как трябва да изглежда градът. „Това са неща, които не изискват огромен ресурс, а изискват ползване на онова ноу-хау на Западна Европа, което сме длъжни да видим и използваме“, заяви още Шарлопов.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Стефан Шарлопов, БСБСПА: Необходим е много силен фокус върху вътрешния туризъм

Стефан Шарлопов, БСБСПА: Необходим е много силен фокус върху вътрешния туризъм

26 Септември 2017 | 18:11 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Необходим е много силен фокус върху вътрешния туризъм. Това каза председателят на Българския съюз по балнео и спа туризъм (БСБСПА) Стефан Шарлопов по време на Четвъртия годишен конгрес на организацията, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“. "Трябва да видим как да представим на българина нашия национален туристически продукт. За морето и планините няма какво да им обясняваме – 90% от българите знаят. Но по отношение на надграждането на туристичесия продукт – тук е мястото на държавата", заяви Шарлопов. По думите му много българи не си познават държавата и не знаят къде у нас се намират различни културни артефакти и СПА центрове.
Шарлопов отбеляза, че трябва да се намери начин пропуските да бъдат запълнени. Според него с цел да се фокусира върху вътрешния пазар всеки един представител на бизнеса би могъл да добави в цената на своята услуга или продукт допълнителен продукт на същата цена за бългрските туристи, без това да бъде възприето като дискриминация от страна на ЕС.
Василена ЙОРДАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Петър Паунов, кмет на Кюстендил: 22% е ръстът на туристи в Кюстендил за последната година

Петър Паунов, кмет на Кюстендил: 22% е ръстът на туристи в Кюстендил за последната година

26 Септември 2017 | 17:48 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. 22% е ръстът на туристи в Кюстендил за последната година. Това каза кметът на Кюстендил Петър Паунов по време на откриването на Четвъртия годишен конгрес на Българския съюз по балнео и спа туризъм, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“. По данни на НСИ през 2016 г. в Кюстендил са реализирани 42 308 нощувки. Във връзка с броя на млади хора в туристическия бранш Паунов заяви: „За щастие все още има млади хора, но далеч не сме доволни от професионалната реализация“. По думите му в тази посока са необходими съвместни действия с Министерството на образованието и науката и Министерство на туризма, за да се покаже престижът на професиите, свързани с туризма, тъй като това е един изключително конкурентен продукт.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Стефан Шарлопов, БСБСПА: Необоходим е мастърплан за развитие на всяка община

Стефан Шарлопов, БСБСПА: Необоходим е мастърплан за развитие на всяка община

26 Септември 2017 | 17:35 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Необоходим е мастърплан за развитие на всяка община. Това каза председателят на Българския съюз по балнео и спа туризъм (БСБСПА) Стефан Шарлопов по време на откриването на Четвъртия годишен конгрес на организацията, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Ще предложа на всички кметове, които са тук, да изготвят мастърплан за развитие на всяка община. Без това нещо забравете за водещо, първо, второ място – това са статистики“, заяви Шарлопов. По думите му кметът трябва да си представи как неговата община или неговото населено място трябва да изглежда и като туристическа услуга, атракция и обществена инфраструктура, хотелска част и заведения, пешеходни и вело турове. Трябва да си го представи и следва тази политика в слeдващите 5-10 години. „Ако нямаш цел, а просто си се обявил за СПА дестинация и искаш да бъдеш първи – няма как да стане“, добави той.
"Вътрешният турrзъм е много важен, защото забравиш ли него, няма как да градиш международен", каза още Шарлопов. По думите му Кюстендил, който е домакин на годишния конгрес на Българския съюз по балнео и спа туризъм има уникални данни за развитие на туризъм. „Петър Паунов много добре разбира какво означава стъпка по стъпка, къде трябва да отиде и кога“, добави той.
Василена ЙОРДАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Зам.-министър Ирена Георгиева: Близо 3,8 млрд.лв. са общите приходи от международен туризъм за първите 7 месеца на 2017 г., което е ръст с 10,7%, спрямо същия период на миналата година

Зам.-министър Ирена Георгиева: Близо 3,8 млрд.лв. са общите приходи от международен туризъм за първите 7 месеца на 2017 г., което е ръст с 10,7%, спрямо същия период на миналата година

26 Септември 2017 | 17:16 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Близо 3,8 млрд.лв. са общите приходи от международен туризъм за първите 7 месеца на 2017 г., което е ръст с 10,7%, спрямо същия период на миналата година. Това каза зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева по време на откриването на Четвъртия годишен конгрес на Българския съюз по балнео и спа туризъм, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „За периода януари-юни 2017 г. България е посрещнала над 4,9 млн. чуждестранни туристи, което е 7,2 % ръст спрямо същия периода на миналата година. През първите седем месеца на годината имаме сериозни ръстове на различни пазари – Гърция, Германия, Турция, Полша, Великобритания, Украйна, Молдова, Франция, Израел, Италия и др“, заяви зам.-министърът. По думите ѝ за същия период от време общите приходи от международрен туризъм възлизат на близо 3,8 млрд. лв. като ръстът спрямо същия период на миналата година е 10,7 %. „Само с общи усилия и отговорно отношение към новите изисквания в нашата професия можем да надграждаме тези постижения и да ги направим устойчиви“, каза още зам.-министър Ирена Георгиева.
Василена ЙОРДАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Стефан Шарлопов, Български съюз по балнеология и спа туризъм: България може да бъде рехабилитационен център на Европа

Стефан Шарлопов, Български съюз по балнеология и спа туризъм: България може да бъде рехабилитационен център на Европа

26 Септември 2017 | 16:29 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. България може да бъде рехабилитационен център на Европа. Това каза председателят на Българския съюз по балнеология и спа туризъм Стефан Шарлопов на откриването на Четвъртия годишен конгрес на организацията, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Питам замисляме ли се какво, освен водата имаме в България - климат, море, планини, земя и респективно еко храна. България е един брилянт, от който ние ползваме малка част“, коментира той. Шарлопов приветства обявеното, че в Закона по туризъм са залегнали ясно стандартите за балнео спа и уелнес хотели са залегнали ясно и точно. Според него това означава, че балнео, спа и уелнес индустрията на България не е застрашена да стане менте. „Това беше една от нашите цели като НПО и смятам, че тази цел е изпълнена. Фактът, че всички римски армии са рехабилитирани на територията на България пак не съм го измислил аз. Това е исторически факт, който може да бъде подкрепен с много сериозни факти. Римляните не са били толкова глупави хора. Смятам, че България може да бъде рехабилитационен център на Европа. Моля да ме извинят колегите от другите дестинации, но аргументите на България са много“, посочи Шарлопов. Той обърна внимание, че на изразената основа - държава, местна власт и бизнес, идва ред на изграждането на „къщата“. „С добрия опит от Европа смятаме, че тази „къща“ може да бъде изградена здрава за хиляди години напред. Ние сме „апостолите“, сега трябва да видим какво правим за децата си, защото ние не сме вечни. Изградена здрава основа ще даде на България златен шанс в европейското семейство“, обясни Шарлопов. Той пожела на конгреса успешна работа и изрази убедеността си, че присъстващите ще намерят правилните хора, с които ще комуникират като експертиза. „Няма да оставим намира този министър на здравеопазването, от който имаме поздравителен адрес, докато българското и европейското здравно законодателство не бъдат синхронизирани. Гарантирам ви това, че ще направя всичко възможно и аз, и моите колеги. Няма да спра да тропам на вратата на зам.-министър Георгиева, и на министъра, и на премиера и на който е необходимо. Това са пропуснати възможности. Макар че не сме идеални, отговаряме на огромна част от изискванията на Европа за рехабилитирането на хора в нашата страна. Защо не можем да посрещнем европейците? Защото няма синхронизирано здравно законодателство. Това е пълен абсурд. Това е престъпление спрямо държавата“, заяви Шарлопов. По думите му докато администрацията не си свърши работата, те няма да отстъпят и колкото по-бързо тя я свърши, толкова по-добре. Шарлопов изрази надежда да получи подкрепата на министъра на туризма Николина Ангелкова и заместника й Ирена Георгиева.
Василена ЙОРДАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Зам.-министър Ирена Георгиева: 48 са сертифицираните до момента специализирани СПА центрове

Зам.-министър Ирена Георгиева: 48 са сертифицираните до момента специализирани СПА центрове

26 Септември 2017 | 16:13 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. 48 са сертифицираните до момента специализирани СПА центрове. Това каза зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева по време на откриването на Четвъртия годишен конгрес на Българския съюз по балнео и спа туризъм, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“.
"Миналата година влезе в сила първата самостоятелна наредба за условията и реда за сертифициране на балнеолечебен, медикал СПА център, СПА център, уелнес и таласотерапевтичен център към Закона за туризма, която бе сред основните приоритети за туристическата администрация. С иновативния акт за първи път се въведоха минимални задължителни изисквания, на които да отговарят тези центрове. Със създаването на документа ние стимулираме преди всичко качествата на тези специализирани услуги и защитаваме правата на потребителите. Тече процес на сертифициране на тези специализирани центрове като сертифициращ орган е министърът на туризма. До момента са сертифицирани 48 такива обекта – 12 балнео, 34 СПА и 2 уелнес центъра, вписани в Националния туристически регистър. Така всеки потребител може да провери в интернет дали обекта, който иска да посети, е сертифициран и дали отговаря на изискванията на Наредбата. Сертифицирането е доброволно, но право да използват съкращението СПА вече имат само отговарящите на критериите обекти", поясни Ирена Георгиева.
Зам.- министърът обяви, че в Министерството има още 11 заявления, които са в процедура, но това не изчерпва общия брой на центрове, които са се обявили като СПА. Утре предстои да бъдат разгледани още 7 нови заявления.
"До този момент няма санкционирани СПА центрове, които се обявяват като такива, без да са сертифицирани, въпреки че гратисният период за това измина", отбеляза Георгиева, като добави, че под 5 са жалбите относно качествата на услугите на вече сертифицираните обекти.
"Богатството, с което страната ни разполага за СПА, балнео и уелнес туризъм трябва да бъде използвано още по-ефективно. Защото е известно, че не малка част от природните запаси не се усвояват пълноценно и тук инициативността на местната власт и регионалният бизнес е особено важна. Ние като администрация работим последователно и устойчиво за развитието на СПА туризма, който заедно с културно-историческия туризъм са водещите фокуси в маркетинговата ни и рекламната ни политика в развитието на специализираните видове туризъм" отбеляза още Георгиева.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Зам.-министър Ирена Георгиева: Балнео и СПА процедурите са сред най-търсените модерни и иноватроски услуги в туризма

Зам.-министър Ирена Георгиева: Балнео и СПА процедурите са сред най-търсените модерни и иноватроски услуги в туризма

26 Септември 2017 | 15:38 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Балнео и СПА процедурите са сред най-търсените модерни и иноватроски услуги в туризма. Това каза зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева по време на откриването на Четвъртия годишен конгрес на Българския съюз по балнео и спа туризъм, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „По данни от Годишния доклад на Световната организация по туризъм за 2016 г. по света са пътували около 1,2 млрд. международни туристи, което бележи устойчива тенденция на ръст за седма поредна година. Напрегнатото eжедневие, голямото психическо и физическо натоварване и необходимостта от възстановяване на здравето налага все повече туристи да избират СПА, балнео и уелнес услугите като основна цел на своето пътуване“, заяви зам.-министър Георгиева. Тя отбеляза, че предстоящото европередесдателство поставят нови отговорни задачи.
„Според последните публикувани през 2016 г. данни на Евробарометър най-голям дял на туристите в ЕС са предпочели почивка на море – 39%, докато на СПА и уелнес туризма се падат 13% или шеста позиция от всички видове туризъм. Сред българските туристи най-разпространена цел за пътуване е морският туризъм, докато на СПА и уелнес туризма се пада четвърто място с дял около 11% от общия туристопоток“, каза още зам.-министърът. По думите ѝ Министерството на туризма е готово да насърчи популяризирането на добрите практики и възможностите за партньорство с бизнеса.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Зам.-министър Ирена Георгиева: Кюстендил е балнеолечебен курорт от национално значение и със сериозни инвестиции в СПА индустрията

Зам.-министър Ирена Георгиева: Кюстендил е балнеолечебен курорт от национално значение и със сериозни инвестиции в СПА индустрията

26 Септември 2017 | 15:17 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Кюстендил е балнеолечебен курорт от национално значение и сериозни инвестиции в СПА индустрията. Това каза зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева по време на откриването на Четвъртия годишен конгрес на Българския съюз по балнео и спа туризъм, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Георгиева отбеляза, че този принос беше отличен миналата година на конгреса на ЕСПА във френския град Виши с наградата за иновации за успешното си развитие като СПА дестинация.
Василена ЙОРДАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Министър Лиляна Павлова: 22 000 души ще посетят страната ни по време на Българското европредседателство и имаме уникален шанс да покажем това, с което се гордеем

Министър Лиляна Павлова: 22 000 души ще посетят страната ни по време на Българското европредседателство и имаме уникален шанс да покажем това, с което се гордеем

26 Септември 2017 | 15:10 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. Календарът на събитията по време на българското председателство е много наситен. Това са 250 събития – над 22 000 души ще посетят страната ни и имаме уникалният шанс да покажем това, с което се гордеем. Това каза министърът за Българското председателство на Съвета на Европейския съюз Лиляна Павлова по време на откриването на Четвъртия годишен конгрес на Българския съюз по балнео и спа туризъм, който се провежда в Кюстендил, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Павлова отбеляза, че Кюстендил има изключителен потенциал за развитие на туризъм през четирите сезона. „Имаме уникалният шанс през 2018 г. като председатели на Съвета на ЕС. Именно от България ще започне европейската година на културното наследство. Това е един уникален шанс покрай културно-историческото наследство да покажем България като туристическа дестинация, която включва спа, балнеология, културен туризъм, вино – всичко, с което се гордеем“, заяви Павлова. Министърът обяви, че във връзка с европейското председателство ще бъдат проведени срещи с министъра на туризма, тъй като в тази посока българското председателство има няколко приоритета – Западните Балкани, който ще бъде пречупен през Кюстендил. Вторият е Черноморското сътрудничество. Министърът добави, че единствените срещи на високо ниво по време на председателството, които ще се проведат извън столицата, са именно в сферата на туризма.
Василена ЙОРДАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

В Кюстендил се открива Четвъртият годишен конгрес на  Българския съюз по балнеология и СПА туризъм

В Кюстендил се открива Четвъртият годишен конгрес на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм

26 Септември 2017 | 12:27 | Агенция "Фокус"
Кюстендил. В Кюстендил се открива Четвъртият годишен конгрес на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА), който ще се проведе до 27 септември 2017 г. с партньори Министерство на туризма и Община Кюстендил. Това съобщиха от БСБСПА. Темата на конгреса е: „Иновации и развитие на българските СПА дестинации. Проблеми пред общините и бизнеса”. След успешните конгреси на БСБСПА в Поморие, Хисаря, Сандански, кк „Св. св. Константин и Елена” – Варна, домакин на очаквания форум е Улпия Пауталия, която очаква много чуждестранни и български експерти и мениджъри от СПА индустрията. В Кюстендил експертите от Европейската СПА асоциация (ESPA), представители на общините, инвеститорите и хотелиерите ще дискутират иновации, успехи и проблеми пред балнео и СПА туризма.
Сред официалните гости на конгреса са представители на Министерството на туризма, Министерството на здравеопазването, Министерството на околната среда и водите, Министерството на труда и социалната политика, Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Националното сдружение на общините в Р България, кметове на общини, членове на УС на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм и колегите им от цялата страна.
Програмата на конгреса включва следните панели с дискусии: „Проблеми пред българските общини, развиващи балнео/СПА туризъм. Добри практики. Проекти за възстановяване на балнео/СПА инфраструктурата”; „Маркетинг – презентиране и активни продажби на българския СПА продукт. Културно-исторически термални маршрути”; „Предимство на сертифицирането по Наредба 2 на Министерство на туризма. Възможности за сътрудничество с НОИ, здравни каси и пенсионно-осигурителните дружества” и др.
Петър Паунов, кмет на Кюстендил и жителите на града ще покажат по време на форума промените и тенденциите, които го превръщат във все по-известна СПА дестинация, но и привлекателно място за културен, фестивален, приключенски, спортен и др. видове туризъм. Празниците на Кюстендил доказват успешното развитие на фестивалния туризъм, но и почитта на местните хора към древните традиции и значението на основния поминък в региона – овощарството. Тематичните празници – емблема на Кюстендил, но и естествено допълнение към ваканцията и почивката на СПА туристите тук, които привличат всяка година все повече гости в града.
„Кюстендилска пролет” (20 – 21 март) - празникът се свързва с избор на красиви девойки като символ на нежната стъпка, с която пролетта идва, като символ на младостта и новата надежда. Традицията за избор на девойка „Кюстендилска пролет” датира от половин век. Конкурсът е патентован в Патентното ведомство на Р България през 1966 г. Това го прави първия конкурс в страната за най-красиво момиче.
„Празник на черешата” (юни) - черешите – предвестници на лятото, ключът от вратата към берекета и успеха на кюстендилския овощен край е сред най-колоритните събития. Празникът е изложба – конкурс на разнообразни сортове череши, отглеждани от земеделските производители в региона. Тук се открива многообразието на черешовия свят – вкусни пити и кекс с череши, сладко и сиропи.
„Панагия” – въздигане на хляба (15 август) – почит към българската традиция, православното изкуство и култура, всяка година се провежда при църкви и параклиси, наречени на Св. Богородица. Форумът е съпътстван от уникално изложение на „Богородични пити”, на различни видове хляб и хлебни изделия в градската централна градина на Кюстендил. В красивото нареждане на обредния хляб е вплетена вяра, майсторство и автентичност – такива, каквито са предавани от майки на дъщери, от род в род.
„Празник на плодородието” (септември) - празникът е своеобразен завършек на поредицата градски празници, когато природата се отдава на заслужен зимен покой. Красиви тематични аранжировки от плодове и зеленчуци съживяват есенната картина, а богатата художествена програма прави празникът истински и незабравим и за туристите, и за местните хора.
Празниците на Кюстендил надграждат възможностите на града в СПА туризма и привличат с богата история и култура, с името на прочутия Владимир Димитров-Майстора, с музеите на един от най-древните европейски градове.
Николина Ангелкова, министър на туризма, посочи: "Приветствам усилията на участниците и гостите на Четвъртия конгрес на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм за популяризиране на балнеотуризма и оценявам високо приноса на организацията за насърчаване на иновациите и устойчивото развитие на българските СПА дестинации. Тези водещи теми на форума ни събират за обмен на добри практики и са сред най-важните предизвикателства за растеж на отрасъла. Те са изключително актуални, както за институциите, така и за общините и бизнеса, защото медикъл и уелнес процедурите са сред най-търсените, модерни и новаторски услуги в сектора. По данни на СОТ за 2016 г. по света пътуват около 1.2 млрд. туристи, което бележи възходящ тренд за седма поредна година. Все повече от тези потребители избират именно СПА и балнео услугите като основна цел на пътуването си или ги съчетават с други видове туризъм.
България разполага с почти всички минерални води, подходящи за профилактика и лечение на най-масовите заболявания. Това богатството трябва да се използва още по-ефективно и ние работим в партньорство с БСБСПА за надграждане на постигнатите резултати. Културно-историческият и балнеотуризмът са сред водещите фокуси в маркетинговата и рекламната ни политика. Разработваме СПА маршрути, които ще могат да се комбинират със създадените вече осем културно-исторически дестинации на България. Убедена съм, че само с общи усилия и отговорно отношение към новите професионални стандарти можем да умножаваме тези постижения и да ги направим наистина устойчиви.
Желая успешна работа на всички участници, на техните инициативи и проекти!".
Д-р Таня Ангелова, председател на Асоциацията по физикална медицина и рехабилитация, експерт към БСБСПА и член на Медицинската комисия към ЕSPA, заяви: "Кюстендил е известен с горещите си и лековити минерални извори от дълбока древност. Не е случаен факта, че по време на Римската империя в селището е построен един от най-големитe балнеолечебни центрове на Балканите. В по-нови времена Кюстендил си спечелва славата на курорт за лечение на болести на опорно-двигателния апарат, периферна нервна система, метаболитен синдром, стерилитет, дерматологични заболявания и др., поради което в далечната 1950 с ПМС №549 е обявен за курорт от републиканско значение. Характерното за минералната вода на това находище е, че има сероводород ( 9-13 mg/l), високо съдържание на метасилициева киселина ( 70 mg/l ) и много нисък редокспотенциал (от -270 до -340 mV ). Тези характеристики определят лечебните й свойства. Общата минерализация на водата е 640 mg/l. Тя е гореща (74ºС), бистра, безцветна, със слаб мирис на сероводород.
Кюстендил печели своята известност с благоприятният си климат и лековита минерална вода. Градът е разположен в подножието на Осоговската планина на средна надморска височина 510 м. Климатът в региона се характеризира като умерено-континентален с елементи на преходно-средиземноморски с топло лято, дълга, суха и топла есен, кратка, студена зима и прохладна пролет. Най-ценното богатство на курорта са минералните води. Не случайно тракийците назовавали града с името Пауталия означаващо „Град на изворите”.
В дните на Четвъртия годишен конгрес на БСБСПА, неговите експерти и членове искат да споделят, но и да докажат дългогодишната мечта на своя съюз: България – четири сезона балнео, спа и уелнес туризъм. В последния ден на форума Българският съюз по балнеология и СПА туризъм ще закрие конгреса си с Церемонията по връчване на Годишните награди на сдружението.





Отвори в нов прозорец
прочети затвори

СНИМКА НА ДЕНЯ
Ангела Меркерл, Тереза Мей и Еманюел Макрон преди началото на срещата на високо равнище в Брюксел. 19 октомври 2017 г.
Ангела Меркерл, Тереза Мей и Еманюел Макрон преди началото на срещата на високо ...

ВИДЕО
Референдумът в Каталония доведе до стачки и полицейско насилие
Референдумът в Каталония доведе до стачки и полицейско насилие
Официалната страница Информационна Агенция Фокус във Facebook
Начало | Услуги | Архив | Партньори | Тарифи | Радио реклама | За нас | Общи условия | Кариери | Контакти |
© 2017 Информационна агенция ФОКУС Съдържанието на Информационна агенция ФОКУС и технологиите, използвани в интернет страницата, са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Всички текстови, аудио, видео, фотографски и графични изображения, публикувани в базата данни, са собственост на Информационна агенция ФОКУС, освен ако изрично е посочено друго. ПОЛЗВАТЕЛИТЕ и АБОНАТИТЕ се задължават да използват материали от информационната база данни съгласно Общите условия на Информационна агенция ФОКУС и действащото в Република България законодателство.