НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ НОВИНИ ДО 16:30


СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Валентин Василев, превозвач: Задължителното оборудване на автобусите с колани е политическо решение

Валентин Василев, превозвач: Задължителното оборудване на автобусите с колани е политическо решение

15 Септември 2018 | 17:06 | Агенция "Фокус"
Варна. Задължителното оборудване на автобусите с колани е политическо решение. Това заяви за Радио „Фокус“ – Варна Валентин Василев, управител на „Пътнически превози“ – Добрич, във връзка с промените в Закона за пътищата и задължителното оборудване на автобусите с колани и видеорегистратори. Валентин Василев отбеляза, че има много неясни моменти относно прилагането на приетите промени. „Ще минават ли автобусите през техническа регистрация или изпитания не е ясно. За определен вид превози – специализиран превоз, до 30 километра няма да има колани, но нима специализираният превоз е по- безопасен от редовния или от случайния превоз. Решението е политическо, взето при разглеждане на Закона за пътищата“, посочи Валентин Василев. Той отбеляза, че по отношение на глобите също не е ясно дали шофьорът ще бъде санкциониран, ако част от пътуващите не ползват обезопасителни колани. „Няма как шофьорът да носи отговорност, ако някой от пътниците не постави колан или по време на пътуването го отвори“, каза още Валентин Василев. Според него преди приемането на подобни решения е необходим анализ на цялостната ситуация. Валентин Василев изрази мнение, че усилията трябва да бъдат насочени към организирането на разяснителни кампании към пътниците, че коланите трябва да бъдат ползвани. „Рядка гледка е човек с колан в автобус, особено на близки разстояния, примерно Добрич – Варна. Затова са необходими разяснителни кампании. Няма как за ден да накараме обществото да поставя колани в автобусите“, каза Валентин Василев. По отношение на видеорегистраторите Валентин Василев отбеляза, че те дисциплинират системата. „Но ако има подобно решение, то трябва да е валидно за всички превозни средства“, допълни Валентин Василев.
Марияна ВАЛЕНТИНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Максим Петков, Национален съюз на превозвачите – Варна: Има липса на цялостна транспортна политика в страната

Максим Петков, Национален съюз на превозвачите – Варна: Има липса на цялостна транспортна политика в страната

15 Септември 2018 | 16:36 | Агенция "Фокус"
Варна. Има липса на цялостна транспортна политика в страната. Това заяви за Радио „Фокус“ – Варна Максим Петков, заместник-председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи и председател на Националния съюз на превозвачите – Варна, във връзка с промените в Закона за пътищата и Закона за автобусните превози – за задължителното оборудване на автобусите с колани и видеорегистратори. Максим Петков посочи, че за приемането на подобни промени са необходими разговори с бранша. „В този си вид законът не е доработен както трябва, приет е на коляно. Най-разумно е вето от страна на президента, връщане на закона в Народното събрание, нова процедура и разговори с бранша. Не може да въвеждаме мерки, които никой в Европа не е въвел, нека преди това се анализират пътищата, обратните наклони, асфалтът, необходима е комплексна проверка. Ние сме за комплексен подход по отношение на сигурността, не само в областта на автобусния транспорт", коментира той. "По-тежко е положението в момента във въздушния транспорт и морските превози. Има липса на транспортна политика и цялостна стратегия за решаване на проблема, но сме за въвеждане на мерки. Дори бихме подкрепили видеонаблюдение, ако е задължително за всички и има доказателствена сила в съда. Най-добре би било нещата да се върнат в изходно положение, да има широка дискусия по темите и да приложим нещо, което наистина работи“, допълни Максим Петков. Той подчерта, че фирмите във Варна, които се занимават с пътнически превози, са много заради туристическия сезон. По думите му превозвачите с над 5 автобуса са повече от 40 само във Варна. Според него, ако промените бъдат въведени и се изисква поставянето на колани в старите автобуси, разходите ще бъдат сравними със стойността на годен 15-годишен автобус. „Една значителна част от автобусите трябва да бъдат бракувани или продадени в чужбина“, добави Максим Петков.
Марияна ВАЛЕНТИНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Максим Петков, превозвач: Необходима е превенция, защото едва между 5 и 10% от пътниците по републиканска мрежа слагат колани

Максим Петков, превозвач: Необходима е превенция, защото едва между 5 и 10% от пътниците по републиканска мрежа слагат колани

15 Септември 2018 | 16:26 | Агенция "Фокус"
Варна. Необходима е превенция, защото едва между 5 и 10% от пътниците по републиканска мрежа слагат колани. Това заяви за Радио „Фокус“ – Варна Максим Петков, заместник-председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи и председател на Националния съюз на превозвачите – Варна, във връзка с приетите промени, свързани с въвеждането на обезопасителни колани и видеорегистратори в автобусите. „По-важна е превенцията преди в автобусите да сложим каски и колани. Ако никой не го спазва, ще стане като забраната за пушене на обществени места. В момента по наши наблюдение между 5 и 10% от пътниците по републиканската пътна мрежа слагат колани“, посочи Максим Петков. Той отбеляза, че по отношение на Варненска област промените засягат 5% от превозвачите. „Ние караме нови автобуси, произведени след 2007 година, такива са изискванията на туристическата индустрия, но сме солидарни с колегите от страната, където проблемите са сериозни“, добави Максим Петков. По думите му предстои разговор на бранша с правителството. „Но в момента не знаем кой е отсреща. Имаме министър в оставка, зам.- министър по сухоземните превози, с внесен обвинителен акт и искане да бъде отстранен от длъжност от Прокуратурата, шеф на автомобилната администрация, който е на поста от скоро. Не ми е ясно с кого ще седнем да разговаряме другата седмица. Явно ще се наложи с Бойко Борисов да си говорим“, коментира Максим Петков.
Марияна ВАЛЕНТИНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Максим Петков, Национален съюз на превозвачите – Варна: Подкрепяме повишаване на сигурността на превозите, но приетите промени трябва да бъдат преосмислени

Максим Петков, Национален съюз на превозвачите – Варна: Подкрепяме повишаване на сигурността на превозите, но приетите промени трябва да бъдат преосмислени

15 Септември 2018 | 15:53 | Агенция "Фокус"
Варна. Автобусните превозвачи подкрепят повишаване на сигурността на превозите, но браншът настоява приетите промени в Закона за пътищата да бъдат преосмислени. Това заяви за Радио „Фокус“ – Варна Максим Петков, заместник-председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи и председател на Националния съюз на превозвачите – Варна, във връзка с приетите промени за въвеждане на обезопасителни колани и видеорегистратори в автобусите. „Преди три дни в София учредихме Национална конфедерация на автобусните превозвачи. В момента сглобяваме нещата в бранша, така да се каже. Дадохме си срок от един месец, за да сближим позиции, да стигнем до консенсус в бранша, за да говорим с обществото и политиците в един глас“, коментира Максим Петков. „Ние сме за повишаване на сигурността на превозите. Там, където другите пътуват за удоволствие, фирмите пътуват, за да си вадят хляба и да реализират фирмените си дейности“, посочи той. „Възникват няколко въпроса, които будят притеснение на този етап. Първо – до момента никой не е казал кой ще плаща за тези мерки – обществото като цяло, в някаква пропорция държава, общини, превозвачи. Става дума за милиони левове на година за разходи. Второ – няма европейски регламенти, които задължават да се направи това и в другите държави в Европа“, обясни Максим Петков. „Ако тези мерки влязат в сила, колеги, които пътуват транзит през България или пристигат с туристи, ще се явяват нарушители. Те би трябвало да бъдат глобени още на границата“, заяви Максим Петков. Според него приетите текстове в Закона за пътищата трябва да бъдат преосмислени. „В този си вид този закон няма за проработи. Другото е евтин популизъм от страна на политиците от всички политически партии“, добави Максим Петков.
Марияна ВАЛЕНТИНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Кузман Вълев, превозвач: Не трябваше толкова бързо да се приемат промените в Закона за автобусните превози, а да се направи анализ от специалисти, бранша и държавата

Кузман Вълев, превозвач: Не трябваше толкова бързо да се приемат промените в Закона за автобусните превози, а да се направи анализ от специалисти, бранша и държавата

15 Септември 2018 | 15:14 | Агенция "Фокус"
София. Не трябваше толкова бързо да се приемат промените в Закона за автобусните превози, а да се направи анализ от специалисти, бранша и държавата. Това каза за Агенция „Фокус“ Кузман Вълев – автобусен превозвач от Карлово, председател на Конфедерацията на автомобилните превозвачи в България и зам.-председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи, във връзка с промените в Закона за пътищата и Закона за автобусните превози – за задължителното оборудване на автобусите с колани и видеорегистратори.
По думите му законовите промени са приети без анализ и реално да се видят колко са автобусите, както и дали е възможно съгласно изискванията на производителя да им се сложат колани. „Смята се, че са около 1000-2000, а това е работа наслука. Това са разходи за превозвачите и всичко ще се отрази на пътниците, защото всеки разход от някъде трябва да дойде приход. Трябваше да не се приемат толкова бързо промените, да се направи анализ в рамките на около година и половина. Всичко стана заради катастрофата край Своге. Вярно, целта е да се намалят смъртните случаи, но не виждаме, че това ще помогне, особено така прибързано“, допълни той и отбеляза, че не е вярно, че ще бъдат засегнати 1000 автобуса - най-малко ще са 8000. „Това ще се отрази на малките села, където са по-ниски приходите и много хора ще се откажат от транспорт. Много населени места останаха без транспорт заради липсата на пътници. Например, преди 2-3 години, когато се въведоха касовите апарати, се даде срок, ние ги накупихме и след това ги отмениха. Има и още много други работи, за които превозвачите влагат средства, а реално никой не ги ползва“, обясни той. Вълев даде за пример това, че във връзка с трудноподвижните хора, са се взели колички, но с тях може да се отиде до автобуса, но не и до седалката. „Не сме против, защото и ние отговаряме за живота и сигурността на пътниците. Видеонаблюдението също не трябваше да става, защото ще се сложи на автобусите, а за останалите превозни средства – не. Те също правят катастрофи. Като процент и бройка катастрофите с автобус са най-малко в сравнение с всички други“, подчерта той.
Според него, когато се слагат големи глоби, много от превозвачите ще се откажат. „Ние сме за всичко, което е полезно да бъде свършено, но то да е анализирано от специалисти, от бранша и от държавата. Всички да сме обединени, че това трябва да стане и че ще бъде полезно за всички“, каза още Кузман Вълев.
Люба АЛЕКСИЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Стоянка Стойкова, превозвач: Не одобряваме задължителното поставяне на обезопасителни колани в автобусите

Стоянка Стойкова, превозвач: Не одобряваме задължителното поставяне на обезопасителни колани в автобусите

15 Септември 2018 | 14:55 | Агенция "Фокус"
София. Превозвачите не одобряваме задължителното поставяне на обезопасителни колани в автобусите. Това каза за Агенция „Фокус“ превозвачът Стоянка Стойкова, председател на Регионалния съюз на превозвачите в Пазарджик във връзка с промените в Закона за пътищата, с които се въведе задължението за обезопасителни колани и видеорегистратори в автобусите.
Стойкова допълни, че превозвачите не са против тях, но смятат, че това не трябва да се случва на този етап. „Има още много да се работи - да се седне на масата заедно с нас браншовиците, техническите и компетентни лица, с които да коментираме за къде са нужни тези колани. На този етап в областна транспортна схема не може, не се допускат колани, защото има прекачване от една спирка на друга. Всеки град в дадената област има по четири-пет спирки“, поясни Стойкова. Според нея това нововъведение ще създаде неудобства. По думите й по републиканската пътна мрежа също има прекачване. Тя посочи, че нововъведението е свързано с излишни разходи за превозвачите.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Боряна Тенчева, превозвач: Промените в Закона за пътищата са смешни, как да обезопася правостоящите пътници в градския транспорт

Боряна Тенчева, превозвач: Промените в Закона за пътищата са смешни, как да обезопася правостоящите пътници в градския транспорт

15 Септември 2018 | 14:52 | Агенция "Фокус"
София. Промените в Закона за пътищата са смешни, как да обезопася правостоящите пътници в градския транспорт. Това каза за Агенция „Фокус“ Боряна Тенчева – автобусен превозвач от Хасково във връзка с промените в Закона за пътищата и Закона за автобусните превози – за задължителното оборудване на автобусите с колани и видеорегистратори. „За мен тези промени са смешни. За пореден път управляващите показаха, че не могат да управляват. Тази практика я няма никъде в Европейския съюз“, обясни Тенчева. „Аз лично няма да слагам нито колани, нито видеорегистратори. Превозвач съм в сферата на градския транспорт. Там има е правостоящи хора – тях как да ги обезопася? Против съм. Ако искат да ни глобяват, но няма да стане тяхното“, коментира тя. Тенчева обърна внимание на това, че автопаркът в България е стар. „Как ще ги оборудваме? Кой ще каже дали са годни коланите? В градския транспорт повечето седалки са пластмасови. Доколкото разбрах вносител на тези промени е отново Станислав Иванов. До 30 км е абсурдно да се слагат колани и видеорегистратори. Защо леките коли няма да си слагат видеорегистратори? Защо само автобусният транспорт?“, попита Боряна Тенчева. „Против промените сме, това са излишни пари“, каза още тя.
Мариела РУСЕВА

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Красен Колев, превозвач: По начина, по който са конструирани коланите в автобусите, не вършат никаква работа

Красен Колев, превозвач: По начина, по който са конструирани коланите в автобусите, не вършат никаква работа

15 Септември 2018 | 14:43 | Агенция "Фокус"
София. По начина, по който са конструирани коланите в автобусите, не вършат никаква работа. Това каза за Агенция „Фокус“ превозвачът Красен Колев във връзка с промените в Закона за пътищата, с които се въведе задължението за обезопасителни колани и видеорегистратори в автобусите.
„Като техническо лице мога да заявя, че по начина, по който са конструирани коланите в автобусите, не вършат никаква работа“, поясни той и уточни, че става въпрос за двуточкови колани. Според него те могат да помогнат понякога, но може и да доведат до по-голяма щета. „Дали ще ги има или няма, е все едно. На тези автобуси, в които ги има, е добре да се ползват, но в тези, в които ги няма, не е добро решение.
Според него това, което се е приело, не е необходимо и е внесено от хора, които нямат грам техническо понятие. „Това за мен си е пушилка. Никъде в Европа го няма“, заяви Колев и направи паралел с целогодишното каране с пуснати светлини, тъй като е било внесено по същия начин. Колев призова да се даде отговор какъв е ефектът от това. „Лично даже смятам, че ефектът е отрицателен от гледна точка на замърсяване на въздуха“, допълни превозвачът. По думите му това, за да се въведе новоприетото изискване, трябва да има стандарт, на който трябва да отговарят тези колани.
„Държавата се опитва да имитира дейност. Понеже всички я упрекват, че не предприема никакви мерки в областта на безопасността по пътищата и тя решава, че чрез тези нововъведения, ще си реши всички проблеми“, коментира Колев. Според него е странно и защо трябва да се регламентира задължението за поставянето на колани в Закона за пътищата. Той поясни, че се замисля дали въобще да слага колани на автобусите, в които няма колани или въобще да не ги ползва.
По думите му ако в катастрофата край Своге, хората в автобуса бяха с колани, жертвите щяха да са повече.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Парламентът задължи автобусите да имат колани и видеорегистратори (ОБЗОР)

Парламентът задължи автобусите да имат колани и видеорегистратори (ОБЗОР)

14 Септември 2018 | 21:12 | Агенция "Фокус"
София. Парламентът задължи автобусите да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратори. Текстът бе внесен от депутатите от ГЕРБ Александър Ненков и Станислав Иванов и заложен в преходните и заключителни разпоредби на промените Закона за пътищата, с които се изменя Закона за автомобилните превози. „За“ предложението гласуваха 79 народни представители, без „против“ и „въздържали се“-20, с което той бе приет. Съгласно промените превозните средства от категории D1, D1Е, D или DE се задължават да се оборудват с видеорегистратор и обезопасителни колани. Предвидени са и наказания за нарушителите. 50 лева ще е глобата за пътниците, ако не слагат колан в автобусите, 3000 лв. - ако автобусът не е оборудван с колани и също 3000 лева, ако не бъде поставено устройство за мобилно видеонаблюдение. 9 месеца е срокът, в който автобусите, които няма фабрично поставени колани, трябва да бъдат оборудвани с такива. Коланите ще за задължителни в случаите, когато пътуването с автобус е над 30 км в посока и, когато се превозват деца и ученици. Промените идват в отговор на поредицата от пътни инциденти с автобуси от началото на годината, при последния от които в Искърското дефиле загинаха 17 души, а 21 бяха ранени.
Един от вносителите на текста Станислав Иванов от ГЕРБ обясни, че приблизително 1000 са автобусите, в които фабрично не е предвидено да имат колани. По отношение на устройствата, които мобилно ще записват обстановката на пътя, той отбеляза, че благодарение на тях органите на реда ще могат да видят веднага кой е виновен при инцидент.
Заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски коментира, че всички автобуси трябва да имат колани. Според него от ГЕРБ са сбъркали философията на закона и ако предложат въвеждането на коланите, където и както трябва, от опозицията ще го подкрепят.
От ПГ на ДПС обявиха, че ще подкрепят задължението автобусите да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратори, но уточниха, че го правят само с идеята, че ще спасят човешки животи.
По-късно за Агенция „Фокус“ председателят на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ) и новоизбран председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова коментира, че приетите текстове в Закона за пътищата са недопустими и противопоставящи се на българското и на европейското право. Тя съобщи, че Конфедерация на автобусните превозвачи ще потърси спешна среща с премиера Бойко Борисов още в понеделник. По думите ѝ пътникът е този, който трябва да пази своята отговорност за здравето си и шофьорите трябва да бъдат облекчени от този ангажимент. „Живеем в демократична страна и всеки трябва да носи отговорността от своите действия“, обясни тя.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Станислав Иванов, ГЕРБ: 9 месеца е срокът за оборудване на автобусите, които нямат фабрично поставени колани

Станислав Иванов, ГЕРБ: 9 месеца е срокът за оборудване на автобусите, които нямат фабрично поставени колани

14 Септември 2018 | 11:00 | Агенция "Фокус"
София. 9 месеца е срокът за оборудване на автобусите, които нямат фабрично поставени колани. Това каза пред журналисти народният представител от ПГ на ГЕРБ и заместник-председател на Комисията по транспорт Станислав Иванов за промените в Закона за пътищата, предаде репортер на Агенция „Фокус“.
„Автобуси, които нямат поставени колани са два типа. Единият са тези, за които фабрично не е предвидено да имат такива. Това са най-тежките случаи“, поясни Станислав Иванов и уточни, че вероятно те са 1000 на брой в страната. „Във всички останали автобуси е заложено да има колани или имат такива“, допълни Иванов. Той поясни, че според фирмите, извършващи изпитания на автобусите, срокът от 9 месеца за преоборудване е напълно достатъчен. По думите му ще трябват два месеца на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ да подготви наредба към закона.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Станислав Иванов, ГЕРБ: 50 лв. ще е глобата за пътниците, ако не слагат колан в автобусите

Станислав Иванов, ГЕРБ: 50 лв. ще е глобата за пътниците, ако не слагат колан в автобусите

14 Септември 2018 | 10:54 | Агенция "Фокус"
София. 50 лв. ще е глобата за пътниците, ако не слагат колан в автобусите. Това каза пред журналисти народният представител от ПГ на ГЕРБ и заместник-председател на Комисията по транспорт Станислав Иванов за промените в Закона за пътищата и задължението за автобусите да бъдат оборудвани с видеорегистратори и обезопасителни колани, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Санкциите са 50 лв. за пътниците, 3000 лв. - ако автобусът не е оборудван с колани и 3000 лв. е санкцията и ако не бъде поставено устройство за мобилно видеонаблюдение“, допълни още депутатът. „Коланите ще действат във всички случаи, когато линиите са над 30 км. еднопосочно, когато имаме превоз на деца и ученици. Това е задължението. В останалите случаи, които касаят градския транспорт основно няма да се налага, както и в момента не се налага да се ползват колани“, заяви още Иванов.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Парламентът задължи автобусите да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратор

Парламентът задължи автобусите да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратор

14 Септември 2018 | 10:19 | Агенция "Фокус"
София. Парламентът задължи автобусите да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратор, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Текстът бе внесен от депутатите от ГЕРБ Александър Ненков и Станислав Иванов, заложен в преходните и заключителни разпоредби на Закона за пътищата. Той изменя Закона за автомобилните превози. „За“ текста гласуваха 79 народни представители, „против“ – 0 и „въздържали се“ -20 , с което той бе приет. Съгласно приетия текст превозните средства от категории D1, D1Е, D или DE се задължават да се оборудват с видеорегистратор и обезопасителни колани. Освен, че с текста се въвежда задължението за обезопасителни колани и видеорегистратор, се предвиждат и наказания, ако това не се изпълнява. С глоба или с имуществена санкция от 3000 лв. ще се наказва лице, което разпореди или допусне извършването на превози на пътници с моторно превозно средство, за което се изисква да е оборудвано с обезопасителни колани и то не е оборудвано или не е спазен установеният ред за това. Със същата санкция се наказва и лице, което разпореди или допусне извършването на превози на пътници с моторно превозно средство, за което се изисква да е оборудвано с видеорегистратор и то не е оборудвано. Наказва се с глоба или с имуществена санкция 1500 лв. превозвач, който не спазва изискванията за съхранение на записите от видеорегистраторите на моторните превозни средства. В мотивите към предложението се посочва, че към сега действащата нормативна уредба e предвидено пътниците и водачът да използват обезопасителни колани в превозните средства, които са оборудвани с такива.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

ПГ на ДПС ще подкрепи задължението автобусите да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратори

ПГ на ДПС ще подкрепи задължението автобусите да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратори

14 Септември 2018 | 10:16 | Агенция "Фокус"
София. ПГ на ДПС ще подкрепи задължението автобусите да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратори. Това обяви председателят на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения и депутат от ДПС Халил Летифов във връзка с промените в Закона за пътищата, чрез които се изменя Закона за автомобилните превози, свързани с обезопасителните колани и видеорегистраторите, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Летифов поясни, че ДПС ще подкрепи тези текстове с идеята, че ще спасят човешки животи.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Георги Свиленски, БСП: Всички автобуси трябва да имат колани - ако ГЕРБ го предложат, където и както трябва, ще го подкрепим

Георги Свиленски, БСП: Всички автобуси трябва да имат колани - ако ГЕРБ го предложат, където и както трябва, ще го подкрепим

14 Септември 2018 | 10:14 | Агенция "Фокус"
София. Всички автобуси трябва да имат колани - ако ГЕРБ го предложат, където и както трябва, ще го подкрепим. Това каза заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски във връзка с текстовете от Закона за пътищата, задължаващи автобусите да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратор, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Всички автобуси трябва да имат колани, това се записва в Закона за движение по пътищата и не допускаме регистрация на автобус без колани. Просто не може да бъде регистриран и определяме превозите, за които това нещо не важи“, заяви Свиленски. Според него с текста се бърка философията на закона. „Ние не сме против коланите и ако го предложите, където трябва и както трябва, ще го подкрепим“, заяви Свиленски. Той отчете необходимостта, че трябва да се даде време на автобусите да се преоборудват.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Станислав Иванов, ГЕРБ: Предлагаме да се въведат глоби за автобуси и превозвачи, които не са оборудвани с колани и видеорегистратори

Станислав Иванов, ГЕРБ: Предлагаме да се въведат глоби за автобуси и превозвачи, които не са оборудвани с колани и видеорегистратори

14 Септември 2018 | 10:04 | Агенция "Фокус"
София. Предлагаме в Закона за пътищата да се въведат глоби за автобуси и превозвачи, които не са оборудвани с колани и видеорегистратори. Това каза депутатът Станислав Иванов във връзка с внесените от него текстове между първо и второ четене по промените в Закона за пътищата, задължаващи автобусите да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратор, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Санкцията е 3000 лв., но тя е пренебрежимо малка, в сравнение с ефектите, които могат да се случат след това“, заяви още Станислав Иванов. „След 2006 г. всички автобуси в ЕС трябва да бъдат оборудвани с колани“, припомни Станислав Иванов. „По отношение на устройствата, които мобилно ще записват обстановката на пътя, искам да кажа, че това е нещо, което е изключително важно“, заяви още Иванов. По думите му органите на реда при установяване на ПТП-то ще могат да видят веднага кой е виновен.
Деница КИТАНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Парламентът ще реши дали да въведе задължението автобусите да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратор

Парламентът ще реши дали да въведе задължението автобусите да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратор

14 Септември 2018 | 07:09 | Агенция "Фокус"
София. Парламентът ще продължи работа по второто четене на промените в Закона за пътищата. Това предвижда програмата за работа на Народното събрание. Промените са свързани с въвеждането на тол системата. Предстои депутатите да разгледат текстове,с които да задължат превозните средства от категории D1, D1Е, D или DE да се оборудват с видеорегистратор и обезопасителни колани.
Депутатите ще разгледат промени в състава на делегацията на парламентарната асамблея в съвета на Европа и в тази на НАТО. Предложенията касаят квотата на БСП. На мястото на напусналия ПГ на „БСП за България“ Спас Панчев, в Делегацията на парламентарната асамблея на НАТО е предложен народният представител Петър Витанов. За заместващ член в Парламентарната делегация в Парламентарната асамблея на съвета на Европа на мястото на Петър Витанов, е предложен Явор Божанков. Решението за промените бе взето на семинара на опозицията в село Баня в началото на седмицата.
В 11.00 ч. ще започне и петъчния парламентарен контрол. В него участие ще вземат трима министри от кабинета "Борисов" 3. Първа на депутатски питания ще отговаря вицепремиерът и министър на външните работи Екатерина Захариева. Тя ще отговори на въпрос във връзка с дейността на консулската служба на страната ни в Москва. Министърът на културата Боил Банов ще отговори на питане по повод административна сграда, част от архитектурен паметник на културата от Национално значение. В контрола ще участва и министърът на образованието Красимир Вълчев. Въпросите към него са свързани с преминаване на училищата към едносменен режим и нерешени проблеми с Регионално управление на образованието - Сливен.

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

СНИМКА НА ДЕНЯ
Турски поток. 19 ноември 2018 г.
Турски поток. 19 ноември 2018 г.

ВИДЕО
Тегленето на победителя в играта
Тегленето на победителя в играта "Европейски тест за отличници-шест" 30.07.2018г...
Официалната страница Информационна Агенция Фокус във Facebook
Начало | Услуги | Архив | Партньори | Тарифи | Радио реклама | За нас | Общи условия | Кариери | Контакти |
© 2018 Информационна агенция ФОКУС Съдържанието на Информационна агенция ФОКУС и технологиите, използвани в интернет страницата, са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Всички текстови, аудио, видео, фотографски и графични изображения, публикувани в базата данни, са собственост на Информационна агенция ФОКУС, освен ако изрично е посочено друго. ПОЛЗВАТЕЛИТЕ и АБОНАТИТЕ се задължават да използват материали от информационната база данни съгласно Общите условия на Информационна агенция ФОКУС и действащото в Република България законодателство.