НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ НОВИНИ ДО 17:46


СВЪРЗАНИ НОВИНИ

АПИ: Подписани са договорите за строителен надзор при проектирането и строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“

АПИ: Подписани са договорите за строителен надзор при проектирането и строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“

19 Март 2019 | 14:33 | Агенция "Фокус"
София. Подписани са договорите за строителен надзор при проектирането и строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“, както и за пътните участъци непосредствено преди и след съоръжението. Това съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Строителният надзор при проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел „Железница“ (от км 366+720 до км 369+000) ще се изпълнява от „План Инвест Железница“ ДЗЗД. В обединението участват: „ПЛАН ИНВЕСТ ПЛОВДИВ“, „ИНФРА ПРОЕКТ КОНСУЛТ“ ЕООД, „Аскос 03“ ЕООД, „СЪРЧ КОРПОРЕЙШЪН СРЛ“. Стойността на договора е 4 793 328.00 лв. с ДДС.
Тунелът ще бъде с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка тръба ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 132 м и 24 м, подпорна стена и др.
Строителният надзор на отсечката преди тунел „Железница“ в посока София - Кулата (от км 366+000 до км 366+720) е възложен на ДЗЗД „ТЕС Консулт“, в което са: „СТРОЛ 1000“ АД, ТРИ-ЕС“ ЕООД и „ЕКСПЕРТ ДЕСИЖЪНС“ ООД. Техният договор е за 719 739.6 лв. с ДДС. Участъкът е с дължина 720 м. Включва и обслужващ тунелен път при северния портал и мостово съоръжение с обща дължина 620 м.
Консултантската услуга при проектирането и строителството на отсечката след тунел „Железница“ (от км 369+000 до км 370+400) ще бъде изпълнена от ДЗЗД „ПЪТКОНСУЛТ 2000-КОНСУЛТ 64“, в което са: „ПЪТКОНСУЛТ 2000“ ЕООД и „КОНСУЛТ 64“ ООД. Техният договор е за 558 266.40 лв. с ДДС. Този автомагистрален участък е с дължина 1,4 км и включва още изграждането на селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи и др.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

АПИ: 10 са офертите за изграждането на участък от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле

АПИ: 10 са офертите за изграждането на участък от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле

15 Февруари 2019 | 16:54 | Агенция "Фокус"
Благоевград. 10 са отворените оферти в обществената поръчка за избор на изпълнител за проектирането и строителството на 13,2 км от автомагистрала „Струма“, в участъка между Кресна и Крупник, съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“. Това е платното в посока Кулата - София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе. Цялата близо 24-километрова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота - 3.2.1 и 3.2.2, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на оперативната програма до 2023 г. Отворените днес оферти за лот 3.2.1 - от км 375+860 до км 389+100, и прилежащите пътни връзки, по реда на постъпването им в деловодството на Агенция „Пътна инфраструктура“, са на:
•ДЗЗД „Дуйгу – Виа план Струма 2018“, с участници: „Дуйгу Mюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджарет Ве Санайи Лимитед Ширкети“ ООД и „Виа-план“ ЕООД;
•„Евро-експерт-строй“ ДЗЗД, в което са: „Хидрострой“ АД, „Инфра експерт“ АД И „Евро алианс тунели“ ЕАД;
•„ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД;
•ДЗЗД „Южен коридор 3.2.1“, с участници: „Доуш Иншаат Ве Тиджарет“ АД, „Автомагистрали Хемус“ АД и „Трансконсулт-22“ ООД;
•ДЗЗД „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА 3.2.1“, с участници: „Джи пи груп“ АД и „Логистика 21“ ЕООД;
•Обединение „Геопът Струма 3.2.1“, в което са: „Геострой“ АД, „Пътстрой-92“ АД, „Биас-М“ ЕООД и „Илия Бурда“ ЕООД;
•Консорциум „Интербг“, с участници: „Пст Груп“ ЕАД, Частно акционерно дружество „Строителна асоциация интербудмонтаж“, „Бг ленд кънстракшън“ АД и „Копекс и Ко.“ ЕООД;
•„ТТБГ 3.2.1.“ ДЗЗД, в което са: „Тодини Конструкциони Дженерале С.П.А.“ и „Тодини България“ ООД;
•Обединение „АМ Струма Югозапад“, с участници: „Трейс груп холд“ АД и „Алве консулт“ ЕООД;
•ДЗЗД „АПП ЛОТ 3.2.1“, в което са: „Грома холд“ ЕООД, „Европейски пътища“ АД, „Водно строителство – Благоевград“ АД, „Пътпроект“ ЕООД и „Вахостав-СК“ а.с.
Лот 3.2.1 е с дължина 13,2 км. В участъка ще бъдат построени 3 тунела - „Симитли“ /211 м/, „Ракитна“ /1 135 м/ и „Стара Кресна“ /1 052 м/. Съоръженията ще бъдат със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. Ще бъдат изградени 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, както и 3 надлези и подлези. Достъпът до трасето ще бъде осигурено чрез 3 пътни възли:
•Пътен възел „Полето“ при км 379+470, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Брежани и Полето, както и включване в автомагистралата в посока София.
•Пътен възел „Мечкул“ при км 384+230, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Мечкул и Брежани, както и включване в автомагистралата в посока София.
•Пътен възел „Стара Кресна“ при км 387+620, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Стара Кресна, Ощава, както и включване в автомагистралата в посока София.
Индикативната стойност на обществената поръчка за лот 3.2.1 е 444 796 305 лв. без ДДС. Офертите за лот 3.2.2 се приемат до 17,30 ч. на 18 февруари (понеделник) и ще бъдат отворени на следващия ден. Дължината на отсечката е 10,4 км. В лот 3.2.2 е включен и обходния път на Кресна, който е 5,5 км. При обхода на града ще бъде изградена и площадка за отдих, която ще бъде с електричество, вода и канализация. От нея ще има и връзка с населеното място Кресна.
В лот 3.2.2 ще бъдат построени 4 тунела - „Тисата“ /171 м/, „Света Неделя“ /1,3 км/, тунел „Кресна 1“ /358 м/ и „Кресна 2“ /230 м/. Те ще бъдат с инсталации и системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. В участъка ще има 11 виадукти с приблизителна дължина 5 км, както и 9 надлези и подлези. Чрез пътен възел „Кресна“ - при км 401+640, ще се осигурява достъпа в посока Кулата, София, път I-1. Индикативната стойност на обществената поръчка за лот 3.2.2 е 430 525 209 лв. без ДДС.
Срокът за изпълнение на всяка от обществените поръчки е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.
Проектът се планира да се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

В Агенция „Пътна инфраструктура“ ще бъдат отворени офертите за изграждането на участък от автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле

В Агенция „Пътна инфраструктура“ ще бъдат отворени офертите за изграждането на участък от автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле

15 Февруари 2019 | 07:48 | Агенция "Фокус"
София. В Агенция „Пътна инфраструктура“ ще бъдат отворени офертите по обществената поръчка за избор на изпълнител за проектиране и строителство на 13.2 км от автомагистрала „Струма“, в участъка между Кресна и Крупник. Това е платното в посока Кулата - София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе, съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“. Офертите за лот 3.2.1 ще бъдат отворени от 14.00 часа в сградата на АПИ. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020 г.
Цялата близо 24-километрова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота - 3.2.1 и 3.2.2, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на оперативната програма до 2023 г.
Ще бъдат отворени офертите за лот 3.2.1 - от км 375+860 до км 389+100, и прилежащите пътни връзки. Индикативната стойност на поръчката е 444 796 305 лв. без ДДС.
Лот 3.2.1 е с дължина 13.2 км. В участъка ще бъдат построени 3 тунела - „Симитли“ (211 м), „Ракитна“ (1 135 м) и „Стара Кресна“ (1 052 м). Съоръженията ще бъдат със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. Ще бъдат изградени 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, както и 3 надлези и подлези. Достъпът до трасето ще бъде осигурено чрез 3 пътни възли:
- Пътен възел „Полето“ при км 379+470, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Брежани и Полето, както и включване в автомагистралата в посока София.
- Пътен възел „Мечкул“ при км 384+230, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Мечкул и Брежани, както и включване в автомагистралата в посока София.
- Пътен възел „Стара Кресна“ при км 387+620, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Стара Кресна, Ощава, както и включване в автомагистралата в посока София.
Офертите за лот 3.2.2 се приемат до 17.30 часа на 18 февруари (понеделник) и ще бъдат отворени на следващия ден. Дължината на отсечката е 10,4 км. В лот 3.2.2 е включен и обходния път на Кресна, който е 5,5 км. При обхода на града ще бъде изградена и площадка за отдих, която ще бъде с електричество, вода и канализация. От нея ще има и връзка с населеното място Кресна.
В лот 3.2.2 ще бъдат построени 4 тунела - „Тисата“ (171 м), „Света Неделя“ (1.3 км), тунел „Кресна 1“ (358 м) и „Кресна 2“ (230 м). Те ще бъдат с инсталации и системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. В участъка ще има 11 виадукти с приблизителна дължина 5 км, както и 9 надлези и подлези. Чрез пътен възел „Кресна“ - при км 401+640, ще се осигурява достъпа в посока Кулата, София, път I-1. Индикативната стойност на обществената поръчка за лот 3.2.2 е 430 525 209 лв. без ДДС.
Срокът за изпълнение на всяка от обществените поръчки е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Инж. Дончо Атанасов, АПИ: Абсурдно е да се вкарват съмнения, че търгът за АМ „Струма“ в Кресненското дефиле е бил опорочен

Инж. Дончо Атанасов, АПИ: Абсурдно е да се вкарват съмнения, че търгът за АМ „Струма“ в Кресненското дефиле е бил опорочен

13 Февруари 2019 | 08:24 | Агенция "Фокус"
София. Всички опити да се твърди, че търгът за АМ „Струма“ в Кресненското дефиле е бил опорочен, да се вкарват съмнения за това е просто абсурдно. Това каза Дончо Атанасов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ в предаването „Тази сутрин“ по бТВ. В отговор на въпрос в период, в който тече процедура за избор на изпълнител, редно ли е да се случват дейности по трасето на АМ „Струма“, той коментира: „Това подлежи на проверка. В момента не мога да коментирам тези твърдения“. „Възложили сме с възлагателно писмо две задачи, които инж. Любен Симеонов трябва да извърши. Едната е актуализацията на парцеларния план, тъй като собствениците постоянно се сменят. Има и други проблеми с преносните мрежи. Актуализацията на парцелрания план беше наложителна“, обясни Дончо Атанасов. „Втората задача беше да се разделят количествените сметки и двата лота, като с оглед на изключителната трудност на най-големия обект в България в историята. Инж. Симеонов раздели тези количествени сметки надлежно още през юни 2018 година“, допълни той. „Възлагателното писмо е от преди една година. Парцелраният план е актуализиран. В момента се съгласува със всички енергопреносни и експлоатационни дружества“, каза още Атанасов. Попитан на практика извършват ли се сондажни дейности там, инж. Атанасов поясни: „Не мога да кажа- да или не“. „Това, което сме поръчали с възлагателното писмо, не предполага никакви строително-монтажни работи на трасето“, заяви той. В отговор на питане би ли било проблем, ако кандидат в актуалния търг за технически проект и строителство на магистралата разполага с допълнителни проучвания, Атанасов коментира: „Това са ваши твърдения. Твърдението е абсурдно“. „Изработването и актуализацията на парцеларните планове и идейните проекти са работа на инж. Симеонов, по които утре избраният изпълнител за строително-монтажни работи, за строителство на АМ „Струма“ на Кресненското дефиле, няма как да бъде облагодетелстван“, обяви Дончо Атанасов. Попитан има ли конфликт на интереси в това, че инж. Симеонов в консорциум участва в търга, той уточни: „Подаването на офертите за тази процедура ще бъде след няколко дни. Няма как аз или АПИ да знае кой в какви консорциуми участва“. „Когато се подадат документите и започне да работи тръжната комисия, тогава ще се прецени има ли конфликт на интереси или няма“, посочи Атанасов. „Никой от нас като ръководители на АПИ не сме се намесвали в тръжните процедури. Нямаме такова право, това е работа на тръжната комисия“, каза още той.


Отвори в нов прозорец
прочети затвори

„Джи Пи Груп“ ще строи тунел „Железница“, 4 месеца след отказа си от участие в обществената поръчки (ОБЗОР)

„Джи Пи Груп“ ще строи тунел „Железница“, 4 месеца след отказа си от участие в обществената поръчки (ОБЗОР)

12 Февруари 2019 | 18:47 | Агенция "Фокус"
София. Точно четири месеца, след като компанията „Джи Пи Груп“ се отказа да участва в обществената поръчка за изграждането на тунел „Железница“, от Агенция „Пътна инфраструктура“ обявиха, че са подписали договор с компанията за проектирането и строителството му. Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел изграждан досега у нас. Изпълнението на поръчката е възложено на ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, в което участват: „ДЖИ ПИ ГРУП“ АД, „ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН“ ООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
От АПИ уточниха, че спазвайки разпоредбите на Закона за обществените поръчки, са пристъпили към подписване на договора, след като Върховният административен съд се е произнесъл в полза на тяхното решение за избор на изпълнител.
В своя позиция от „Джи Пи Груп“ обясниха първоначалното си намерение за оттегляне от изграждането на тунел „Железница“, като посочиха, че причината за това е общественият интерес и манипулативната обстановка, която се е опитвала да отъждестви граденото десетки години име на компанията в строителния бранш с престъпни квалификации. Според компанията забавянето в изграждането на посочените участъци на АМ „Струма“ е предпоставка за още тежки катастрофи, голям брой загинали и ранени. „С оглед създалата се ситуация - скъсените срокове и възможността изграждането на този мащабен проект да бъде провалено, управителният съвет на „Джи Пи Груп“ АД се съобрази със законодателството и изпълни задълженията си, като сключи договор за изграждането на тунел „Железница“ с възложителя Агенция „Пътна инфраструктура“. Същото ще бъде в полза на обществения интерес от предотвратяване на огромните загуби на държавния бюджет, които могат да възникнат при неизпълнение на проекта до 2023 г., и в подкрепа на пътната безопасност“, посочват още от „Джи Пи Груп“.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова коментира, че по проекта за изграждането на тунел „Железница“ АПИ е действала изцяло в рамките на закона. По думите ѝ процедурата е извървяна изцяло по Закона за обществените поръчки. Аврамова коментира, че „Джи Пи Груп“ е изразила медийно становище за отказване от процедурата, но това не означава писмено изпращане до АПИ. Тя посочи, че АПИ е поискала подновяване на офертите на „Джи Пи Груп“ и на „Главболгарстрой“, тъй като е изтекъл срокът за тяхната валидност. „Класиралият се на второ място не е подновил своята оферта и АПИ всъщност е действала по законния начин – поканила е класиралия се на първо място за сключване на договор. Нямаме писмен отказ, така че договорът е факт“, заяви регионалният министър.
Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел „Железница“ (от км 366+720 до км 369+000) e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка тръба ще е около 2 км. Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 132 м и 24 м, подпорна стена и др.
Агенция „Фокус“ припомня: Преди 4 месеца, на 12 октомври 2018 г., започнаха проверки на пътните ремонти, извършвани от фирма „Джи Пи Груп“, по нареждане на премиера Бойко Борисов. Министър-председателят възложи на тогавашния председател на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов, спазвайки закона, фирмата „Джи Пи Груп” да се извади от проектите с европейско и държавно финансиране. „Всеки, който е заподозрян и тече разследване - да се извади от конкурсите и да си докаже правотата и невинността“, заяви тогава Бойко Борисов. „Няма да дам да ми се петни името. Така, че докато си защитят правотата - нямат работа да участват в конкурси“, категоричен бе министър-председателят.
По-късно последва реакция от страна на фирмата и с позиция до медиите от „Джи Пи Груп“ обявиха, че е достойно да депозират отказ от сключване на договор за изпълнение на строителството на тунел „Железница“.
Целият казус с „Джи Пи Груп“ започна на 14 септември 2018 г., когато адвокат и двама журналисти – българин и румънец, бяха временно задържани в РПУ - Радомир. Това се случи по време на журналистическо разследване, което съвпада с оперативно-издирвателни мероприятия от ГДБОП и Областна дирекция – Перник в района, където според подадения сигнал, са се унищожавали материали, свързани с обществени поръчки.
По повод публикация в сайта „Биволь“ – „ДжиПи Гейт“: Гранд корупция с еврофондове и обществени поръчки през консултантски фирми“ до главния прокурор, МВР и КПКОНПИ, беше изпратен сигнал от вицепремиера Томислав Дончев, с копие до изпълнителния директор на ИА „Одит на средствата от ЕС”. Вследствие на това, Софийска градска прокуратура възложи на ДАНС извършването на проверка по случая. Предмет на проверка бяха всички процедури по обществени поръчки и усвояване на средства от фондове на ЕС, описани в публикацията, както и участието в тях на посочените физически лица и търговци.
На 21 септември 2018 г. премиерът Бойко Борисов разпореди отстраняване на държавните служители и експертите, споменати в журналистическото разследване за измами с усвояване на евросредства, докато текат проверките. В официално изявление от компанията „Джи Пи Груп“ АД заявиха, че не приемат замесването им в „откровени манипулации и неверни твърдения“. „Никога и под никаква форма „Джи Пи Груп" АД не е имала отношение към оперативната дейност или счетоводството на която и да е от компаниите, споменати в определения като „разследване“ материал“, обявиха от компанията. Те отрекоха твърденията да са изнасяли, горели или закопавали документи.
Люба АЛЕКСИЕВА

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Министър Петя Аврамова: АПИ е действала изцяло в рамките на закона по проекта за изграждането на тунел „Железница“

Министър Петя Аврамова: АПИ е действала изцяло в рамките на закона по проекта за изграждането на тунел „Железница“

12 Февруари 2019 | 15:45 | Агенция "Фокус"
София. По проекта за изграждането на тунел „Железница“ АПИ е действала изцяло в рамките на закона. Това каза пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Процедурата за изграждане на тунел „Железница“ е една извървяна процедура изцяло по Закона за обществените поръчки. Има избран изпълнител – това е „Джи Пи Груп“, има и класиран на второ място. „Джи Пи Груп“ изрази медийно становище за отказване от процедурата, но това не означава писмено изпращане до АПИ“, заяви Аврамова.
Тя посочи, че АПИ е поискала подновяване на офертите на „Джи Пи Груп“ и на „Главболгарстрой“, тъй като е изтекъл срокът за тяхната валидност. „Класиралият се на второ място не е подновил своята оферта и АПИ всъщност е действала по законния начин – поканила е класиралия се на първо място за сключване на договор. Нямаме писмен отказ, така че договорът е факт“, заяви регионалният министър и посочи, че АПИ е действала изцяло в рамките на закона.
„Няма как да отстраним участник по други причини, освен чисто законовите. Надявам се процедурите и за останалите отсечки да вървят нормално, да няма обжалвания, така че да можем да построим магистралата до 2023 г.“, обясни Аврамова.
Цветилена СИМЕОНОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

„Джи Пи Груп“: Сключихме договор за изграждането на тунел „Железница“, защото е в полза на обществения интерес

„Джи Пи Груп“: Сключихме договор за изграждането на тунел „Железница“, защото е в полза на обществения интерес

12 Февруари 2019 | 15:19 | Агенция "Фокус"
София. Управителният съвет на „Джи Пи Груп“ заявява категорично, че през всички години компанията е работила, съобразявайки се със законовите разпоредби, и винаги е отчитала обществения интерес, и ще продължава да работи така. Това се посочва в позиция на компанията, изпратена до медиите. „Именно заради това ви уведомяваме, че с решение № 102 от 04.01.2019 година Върховният административен съд постанови, че обединението ДЗЗД „АМ Струма Тунел 2018“, чиито член е и „Джи Пи Груп“ АД, e законосъобразно избранo за изпълнител за изграждането на тунел „Железница“ по реда на Закона за обществените поръчки“, посочват от компанията.
„Джи Пи Груп“ АД обяви намерението си за оттегляне от изграждането на тунел „Железница“ заради обществения интерес и манипулативната обстановка, която се опитваше да отъждестви граденото десетки години име на компанията в строителния бранш с престъпни квалификации. Близо три месеца по-късно Върховният административен съд безапелационно потвърди мотивите на Комисията за защита на конкуренцията и на възложителя - „Агенция пътна инфраструктура“, за избор на изпълнител на обществената поръчка“, допълват още те и уточняват, че като компания, която винаги е работила в интерес на българското общество и възможността за подобряване на инфраструктурата на България, осъзнават, че забавата в изграждането на посочените участъци на АМ „Струма“ е предпоставка за още тежки катастрофи, голям брой загинали и ранени. Компанията отбелязва, че дневно по този международен път минават над 20 хиляди моторни превозни средства.
„С оглед създалата се ситуация - скъсените срокове и възможността изграждането на този мащабен проект да бъде провалено, управителният съвет на „Джи Пи Груп“ АД се съобрази със законодателството и изпълни задълженията си, като сключи договор за изграждането на тунел „Железница“ с възложителя Агенция пътна инфраструктура. Същото ще бъде в полза на обществения интерес от предотвратяване на огромните загуби на държавния бюджет, които могат да възникнат при неизпълнение на проекта до 2023 г., и в подкрепа на пътната безопасност“, посочват още от „Джи Пи Груп“.


Отвори в нов прозорец
прочети затвори

АПИ: Подписан е договорът за проектирането и строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“

АПИ: Подписан е договорът за проектирането и строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“

12 Февруари 2019 | 11:31 | Агенция "Фокус"
София. Подписан е договорът за проектирането и строителството на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“. Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел изграждан досега у нас. Това съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“. Изпълнението на поръчката е възложено на ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, в което участват: „ДЖИ ПИ ГРУП“ АД, „ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН“ ООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Спазвайки разпоредбите на Закона за обществените поръчки Агенция „Пътна инфраструктура“ пристъпи към подписване на договора след като Върховният административен съд се произнесе в полза на решението на АПИ за избор на изпълнител. В тази връзка на 15 януари т. г. агенцията изпрати искане до класираните участници - ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“ и ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница“, за удължаване срока на валидност на офертите. В получените отговори офертното си предложение потвърди ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, а ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница“ (в което са „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ“ АД и „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД) не удължава срока на валидността й.
Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел „Железница“ (от км 366+720 до км 369+000) e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка тръба ще е около 2 км. Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 132 м и 24 м, подпорна стена и др.
През миналата година АПИ проведе обществена поръчка за избор на изпълнители за „Проектиране и строителство на автомагистрала „Струма“ Лот 3.1 Тунел „Железница“. Тръжната процедура бе с 3 обособени позиции - за тунела, и за пътя преди и след съоръжението, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на оперативната програма. През миналата година бяха подписани договорите за проектирането и строителството на трасето преди и след съоръжението. Отсечката преди тунел „Железница“ в посока София - Кулата (от км 366+000 до км 366+720) е с дължина 720 м. Тя включва и обслужващ тунелен път при северния портал и мостово съоръжение с обща дължина 620 м. Участъкът ще бъде изграден от ДЗЗД „Железница - Север“, в което са: „ГБС Инфраструктурно строителство“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Главболгарстрой Интернешънъл“ ЕАД. Стойността на договора е 29 985 345 лв. без ДДС. Участъкът след тунел „Железница“ (от км 369+000 до км 370+400), е 1,4 км. Той ще бъде построен от „ПСТ ГРУП“ ЕАД. Стойността на договора е 18 442 297,40 лв. без ДДС. Договорът включва проектиране и строителство на автомагистрален участък с дължина 1,4 км, селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи и др.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

"Джи Пи Груп": Всички средства, с които компанията и нейните акционери работят, са с ясно доказан и законен произход

"Джи Пи Груп": Всички средства, с които компанията и нейните акционери работят, са с ясно доказан и законен произход

14 Ноември 2018 | 19:48 | Агенция "Фокус"
София. Във връзка със съобщение на Специализираната прокуратура, "Джи Пи Груп" АД държи да уточни, че всички средства, с които компанията и нейните акционери работят, са с ясно доказан и законен произход. Извършването на финансови и банкови операции е обичайна дейност, която не съдържа никакви елементи на престъпление. Това се посочва в позиция, изпратена от "Джи Пи Груп" АД във връзка със съобщение на Специализираната прокуратура.
"Длъжни сме да отбележим, че преди близо месец Джи Пи Груп АД заяви в писмен вид до прокуратурата желанието си за пълно съдействие на разследването, но от компанията не бе потърсена официална информация. В подкрепа на горното твърдение в момента на повдигането на обвиненията на прокуратурата са предоставени повече от 1000 страници доказателствен материал за законния произход на средствата", се казва още в позицията.
От дружеството заявяват също, че до момента по случая прокуратурата не е представила никакви доказателства съобразно изискванията на чл. 219 от Наказателно-процесуалния кодекс.

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Специализираната прокуратура привлече двама души като обвиняеми по казуса „Джи пи груп“

Специализираната прокуратура привлече двама души като обвиняеми по казуса „Джи пи груп“

14 Ноември 2018 | 15:23 | Агенция "Фокус"
София. Специализираната прокуратура повдигна обвинения на две двама души по казуса „Джи пи груп“. Те са привлечени като обвиняеми за това, че от началото на 2014 г. до 7 октомври 2018 г. са се сговорили (престъпление по чл. 321, ал.6) да извършват данъчни и финансови престъпления с цел получаване на имотна облага в особено големи размери. Това съобщиха от пресцентъра на Апелативната специализирана прокуратура. На единия от привлечените е повдигнато обвинение за пране на пари.
Досъдебното производство е образувано, след пресичане на опит на съдружник във фирмата да нареди 14 млн. евро по банкова сметка в чужбина.
Сумата бе запорирана от прокуратурата. Парите са акумулирани от различни банкови сметки в лична сметка на единия от обвинените - съдружник в "Джи пи груп",който наредил превеждането им в друга негова лична сметка в чужбина.
На обвинените са наложени мерки за неотклонение „Парична гаранция“ в размер, съответно, на 30 000 лв. и 15 000 лв.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Инж. Светослав Глосов, АПИ: Все още няма официално заявление от „Джи Пи Груп“, че се отказват от тунел „Железница“

Инж. Светослав Глосов, АПИ: Все още няма официално заявление от „Джи Пи Груп“, че се отказват от тунел „Железница“

1 Ноември 2018 | 08:18 | Агенция "Фокус"
София. Все още няма официално заявление от „Джи Пи Груп“, че те се отказват от тунел „Железница“. Това каза председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов в предаването „Тази сутрин“ по бТВ. „Министър-председателят каза да се намерят законови средства за изваждане на „Джи Пи Груп“ от обществените поръчки. Длъжни сме да спазваме закона и дали „Джи Пи Груп“ ще се откаже от даден проект, зависи от самата фирма. Фирмата продължава да изпълнява задълженията си в един от проектите, по който работи към АПИ. „Джи Пи Груп“ не изпълнява много проекти в АПИ. В момента работи по един – Момчилград-Крумовград“, коментира инж. Глосов. По думите му всичко, което се упражнява като контрол, показва, че няма отклонение от нормите. „Все още няма официално заявление от „Джи Пи Груп“, че те се отказват от тунел „Железница“. Процедурата е в процес на обжалване, чакаме ВАС“, каза още инж. Светослав Глосов.

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Министър Петя Аврамова: 10 са сключените договори с „Джи Пи Груп“, по два от тях тече проверка на място от управляващия орган

Министър Петя Аврамова: 10 са сключените договори с „Джи Пи Груп“, по два от тях тече проверка на място от управляващия орган

26 Октомври 2018 | 08:40 | Агенция "Фокус"
София. 10 са сключените договори с „Джи Пи Груп“, по два от тях тече проверка на място от управляващия орган. Това каза в предаването „Тази сутрин“ по бТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. „Съмненията, които има около „Джи Пи Груп“, тепърва ще бъдат разследвани. В момента тече процедура, която не е завършена за строителството на тунел „Железница“. Имаме обжалване, което мина през КЗК, там е отхвърлена жалбата, но очакваме да видим дали ще има обжалване във ВАС. Ако ВАС потвърди решението на КЗК, тогава би трябвало да предложим на „Джи Пи Груп“ да подпише договор. Тогава „Джи Пи Груп“ трябва да депозира своя отказ от подписване на договор и ако го направи, по процедура трябва да предложим на втория в класирането да подпише“, коментира Аврамова и посочи, че очаква отказа на „Джи Пи Груп“, както те го обявиха, от строителството на тунел „Железница“. „По искане на ДАНС сме направили проверка на проекти, които се изпълняват по Оперативна програма „Региони в растеж“. 10 са договорите, които има сключени с тях. Те са договори с бенефициенти общини. По два от тях тече проверка на място от управляващия орган. Те са в две общини. В София нямаме проверка на място, защото Столична община не е депозирала искане за възстановяване на средства“, допълни тя. По думите ѝ, ако се докаже, че „Джи Пи Груп“ има съответните нарушения или тези съмнения се потвърдят, това вече ще е решение на съвсем други институции. „Логично е желанието на премиера да не се петни името на България и усвояването на европейски средства да не бъде петнено с такъв вид съмнения. Не очаквам забавяне в строителството на тунел „Железница“. Очаквам 2023 г., както е по план, да приключим със строежа на магистрала „Струма“. В момента се строи лот 3.1, който е готов на 30%. Вървят в срок дейностите“, посочи тя и уточни, е участъкът е от Благоевград до Крупник, където бяха археологическите разкопки. „АПИ възлага проектиране за консервация на намерените, ще изместим тези, които е предписал експертният съвет. За лот 3.3 от Кресна до Сандански очакваме с пет месеца предсрочно да приключи тази отсечка. В момента текат последни строителни дейности. Очаквам за Коледа тази отсечка да бъде пусната“, каза още Петя Аврамова.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

След строителството на тунел „Железница“ „Джи Пи Груп“ се отказва и от ремонта на трасето на столичния трамвай №5 (ОБЗОР)

След строителството на тунел „Железница“ „Джи Пи Груп“ се отказва и от ремонта на трасето на столичния трамвай №5 (ОБЗОР)

15 Октомври 2018 | 20:54 | Агенция "Фокус"
София. Кметът на София Йорданка Фандъкова обяви, че фирмата „Джи Пи Груп“ се отказва от ремонта на трасето на трамвай №5. Компанията се оттегля от спечеления конкурс за реконструкция на трамвайните релси по бул. „Цар Борис III“ и ул. „Алабин“. При създалата се ситуация Столична община прекрати процедурата за избор на изпълнител за реконструкцията на релсовия път поради отказа на класирания на първо място участник, а именно „Джи Пи Груп“. Йорданка Фандъкова обясни, че в най-кратки срокове ще бъде обявена нова процедура за избор на изпълнител. Тя припомни, че миналата седмица от Европейската комисия са одобрени проектът за реконструкция на трамвайните трасета по бул. "Цар Борис III“ от Съдебната палата до „Княжево“ и по ул. „Каменоделска“ от кръстовището с бул. „К. Стоилов" до „Орландовци", както и закупуването на 13 нови нископодови трамвая, които ще се движат по линията на трамвай №5. Кметът уточни, че обектите ще продължават да се изпълняват с друг изпълнител. Предвижда се реконструкцията на трамвайната линия да започне през пролетта на следващата година. Йорданка Фандъкова заяви, че фирмата „Джи Пи Груп“ ще продължи с проекта си за реконструкция на ул. „Граф Игнатиев“.
Трамвайното трасе на трамвай №5 е вторият обект, от който строителната фирма се отказва. На 12 октомври премиерът Бойко Борисов настоя Агенция „Пътна инфраструктура“ да извади компанията от проектите с европейско и държавно финансиране. Започнаха проверки на пътните ремонти, извършвани от фирмата. От АПИ обявиха, че ще засилят контрола върху строителството на пътя Момчилград-Крумовград-Ивайловград, който се изпълнява от „Джи Пи Груп“, но няма как да прекратят договора.
В позиция до медиите от „Джи Пи Груп" обявиха, че е достойно да депозират отказ от сключване на договор за изпълнение на строителството на тунел "Железница". Ръководството на фирмата описа медийната обстановка през последния месец като манипулирана, опитваща се да отъждестви граденото десетки години име на компанията в строителния бранш с престъпни квалификации. От фирмата апелираха, че има реална опасност от неспазване на графика за изпълнение на проекта за тунела, което ще наложи започнатите отсечки да се построят за сметка на бюджета и да бъде възстановена предоставената безвъзмездна финансова помощ.
На откриването на реновираната сграда на Областна администрация Благоевград регионалният министър Петя Аврамова посочи, че след отказа на „Джи Пи Груп“ процедурата за избор на изпълнител за тунела „Железница“ продължава. „Не мисля, че ще има забавяне в строителството на тунел „Железница“. Процедурата ще приключи в законовите срокове и ще имаме избран изпълнител, за да стартираме този много важен проект“, обяви министърът.
По-късно в телевизионно интервю главният прокурор Сотир Цацаров обяви, че освен за злоупотреби с евросредства, Прокуратурата разследва физическо лице, свързано със строителната компания „Джи Пи Груп”, и за пране на пари. По думите му едновременно с това на ДАНС са възложени други действия, които са свързани с установяването на всички механизми на финансирането на съответните европейски проекти, както и това, че всъщност парите са усвоявани от свързани лица и свързани фирми.
„Фокус“ припомня: На 14 септември адвокат и двама журналисти – българин и румънец, бяха временно задържани в РПУ - Радомир. Това се случи по време на журналистическо разследване, което съвпадна с оперативно-издирвателни мероприятия от ГДБОП и Областна дирекция – Перник в района, където според подадения сигнал, са се унищожавали материали, свързани с обществени поръчки.
По повод публикация в сайта „Биволь“ – „ДжиПи Гейт“: Гранд корупция с еврофондове и обществени поръчки през консултантски фирми“ до главния прокурор Сотир Цацаров, МВР и КПКОНПИ беше изпратен сигнал от вицепремиера Томислав Дончев, с копие до изпълнителния директор на ИА „Одит на средствата от ЕС”. Вследствие на това, Софийска градска прокуратура възложи на ДАНС извършването на проверка по случая. Предмет на проверка са всички процедури по обществени поръчки и усвояване на средства от фондове на ЕС, описани в публикацията, както и участието в тях на посочените физически лица и търговци. Проверката на процедурите, свързани с отделните проекти и тяхното финансиране, ще обхване и действията на държавни органи и длъжностни лица. На ДАНС са възложени конкретни действия, свързани с изискване на документи, снемане на обяснения и проверка на посочените факти.
На 21 септември премиерът Бойко Борисов разпореди отстраняване на държавните служители и експертите, споменати в журналистическото разследване за измами с усвояване на евросредства, докато текат проверките.
В официално изявление от компанията „Джи Пи Груп“ заявиха, че не приемат замесването им в „откровени манипулации и неверни твърдения“. „Никога и под никаква форма „Джи Пи Груп" не е имала отношение към оперативната дейност или счетоводството на която и да е от компаниите, споменати в определения като „разследване“ материал“, обявиха от компанията. Те отрекоха твърденията от компанията да са изнасяни, горени или закопавани документи.
Биляна ИВАНОВА

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Главният прокурор Сотир Цацаров: Прокуратурата разследва „Джи Пи Груп” за пране на пари

Главният прокурор Сотир Цацаров: Прокуратурата разследва „Джи Пи Груп” за пране на пари

15 Октомври 2018 | 20:21 | Агенция "Фокус"
София. Прокуратурата разследва „Джи Пи Груп” за пране на пари. Това каза главният прокурор Сотир Цацаров за Нова телевизия. „Освен за злоупотреби с евросредства, Прокуратурата разследва физическо лице, свързано със строителната компания „Джи Пи Груп”, и за пране на пари“, посочи той.
Разследването започна след сигнал на сайта „Биволъ” и вицепремиера Томислав Дончев. Наложен е запор върху паричен превод на 14 млн. евро от България към чужда банка. „Едновременно с това на ДАНС са възложени други действия, които са свързани с установяването на всички механизми на финансирането на съответните европейски проекти, както и това, че всъщност парите са усвоявани от свързани лица и свързани фирми”, каза Цацаров.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Кметът на София Йорданка Фандъкова: „Джи пи груп“ се отказва от ремонта на трасето на трамвай №5

Кметът на София Йорданка Фандъкова: „Джи пи груп“ се отказва от ремонта на трасето на трамвай №5

15 Октомври 2018 | 14:50 | Агенция "Фокус"
София. „Джи пи груп“ се отказва от ремонта на трасето на трамвай №5. Това стана ясно от думите на кмета на Столична община Йорданка Фандъкова пред журналисти, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Имам информация от днес, че компанията се оттегля от спечеления конкурс за реконструкция на трамвайните релси на трамвай №5, което е по бул. „Цар Борис III“ и ул. „Алабин“ и предстои да се реализира следващата година. Конкурсът не е още окончателно завършен, няма сключен договор и предстои да бъде класирана най-вероятно фирмата, която е класирана на второ място“, обясни Фандъкова. „Ние ще продължим да изпълняваме обектите от нашата програма, просто ще бъде друг изпълнителят“, уточни кметът на столицата.
Фандъкова добави, че се предвижда реконструкцията на трамвайната линия да започне през пролетта на следващата година. „Това е много тежък проект - тази трамвайна линия не е реконструирана от десетилетия. Закупуваме и нови трамваи, както направихме с реконструкцията на линията на трамвай №7“, каза още тя.
По думите ѝ изпълнението на проекта на фирмата за реконструкцията на Зона 2 - ул. „Граф Игнатиев“ ще продължи да се изпълнява, за да не остане улицата разкопана по средата. „Увеличихме максимално контролът, така че той е и ще бъде изключително строг. При всяко неизпълнение знаете и огромните санкции, които сме заложили в договора. Моята задача е обектът да приключи с добро качество така, както се изисква по договор. В противен случай фирмата ще претърпи много сериозно санкциониране“, каза още Йорданка Фандъкова.
В края на милата седмица премиерът Бойко Борисов поиска от Агенция „Пътна инфраструктура“ да извади компанията от проектите с европейско и държавно финансиране.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Министър Петя Аврамова: Не мисля, че ще има забавяне в строителството на тунел „Железница“

Министър Петя Аврамова: Не мисля, че ще има забавяне в строителството на тунел „Железница“

15 Октомври 2018 | 14:23 | Агенция "Фокус"
Благоевград. Процедурата за тунел „Железница“ е в ход и не е приключила. Това коментира по време на официалната церемония по откриване на реновираната сграда на Областна администрация Благоевград Петя Аврамова, министър на регионалното развитие и благоустройството, предаде репортер на Радио „Фокус“-Пирин. „Има избран изпълнител и има обжалване в Комисията за защита на конкуренцията. След обявяване на отказа за сключване на компанията „Джи Пи Груп“, продължава процедурата за избор на изпълнител. Не мисля, че ще има забавяне в строителството на „Железница“. В законовите срокове ще приключи процедурата и ще имаме избран изпълнител, за да стартираме този много важен проект“, каза още министър Аврамова.
Тя посочи също, че третокласната пътна мрежа в България е в най-тежко експлоатационно състояние. Министър Петя Аврамова подчерта, че Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) много внимателно разглежда програмата, която ще изпълнява през 2019 година. „Съобразяваме се с всички населени места, в които има проблеми, в това число - гранични пунктове, свлачища, които се активизираха на много пътни отсечки, както и състоянието на цялата републиканска пътна мрежа. Има изготвен доклад и обследване на републиканската пътна мрежа, който е направен със съдействието на областни пътни управления. АПИ финализира доклада, така че 2019 г. приоритетно ще бъдат работени тези пътни отсечки в държавата, които са в най-тежко състояние. По първоначални данни третокласната пътна мрежа е в най-тежко експлоатационно състояние. Около 25% от пътищата в България имат проблеми и ние трябва да направим приоритизиране. За всички е ясно, че средствата не са в тези размери, в които на нас ни се иска, защото АПИ и Министерството на регионалното развитие и благоустройството имат първостепенна задача, която е пътната безопасност и пътуването по едни добри пътища. Ще се съобразим с финансовите рамки и ще приоритизираме за 2019 програмата за изпълнение“, каза още министър Аврамова.
Лора КАЛЧЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Президентът Румен Радев за случая с „Джи Пи Груп“: Този проблем поражда въпроса къде са държавните и обществените институции и къде е съдебната система

Президентът Румен Радев за случая с „Джи Пи Груп“: Този проблем поражда въпроса къде са държавните и обществените институции и къде е съдебната система

14 Октомври 2018 | 13:34 | Агенция "Фокус"
София. Този проблем поражда въпроса къде са държавните и обществените институции и къде е съдебната система. Това каза пред журналисти президентът Румен Радев във връзка със случая с „Джи Пи Груп“, предаде репортер на Агенция „Фокус“.
Попитан как ще коментира ситуацията с „Джи Пи Груп“, Радев отговори: „Виждаме, че имаме сериозен проблем . Това, от една страна, са високите цени, а от друга – безобразното качество и по пътищата, и дори в центъра на София. За решаването на този проблем трябва да има политическа воля, но не само политическа воля за изваждане на една фирма или за нейното пускане за участие в обществени поръчки и то при вече сключени договори. Такъв тип подход поражда и много други въпроси – къде са държавните и обществени институции, къде е съдебната система. Политическата воля трябва да показва прозрачност, отговорност и отчетност, които да са в ежедневието на всяко едно управление, а не накрая, когато вече е ясно, че има проблеми. Нека да видим защо се стига до тези проблеми.
Във връзка с внасянето на предстоящия вот на недоверие в парламента от БСП, Радев обясни, че това не винаги означава сваляне на правителството. „За мен е важно да има дебат на обществено значими теми“, каза още той.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Започват проверки на пътните ремонти на „Джи Пи Груп“ - фирмата се отказва от строителството на тунел „Железница“ (ОБЗОР)

Започват проверки на пътните ремонти на „Джи Пи Груп“ - фирмата се отказва от строителството на тунел „Железница“ (ОБЗОР)

13 Октомври 2018 | 01:29 | Агенция "Фокус"
София. Започват проверки на пътните ремонти, извършвани от фирма „Джи Пи Груп“, по нареждане на премиера Бойко Борисов. Това стана ясно, след като министър-председателят посети Мулдавският манастир „Св. Петка“ до Асеновград и инспектира пътя за Пловдив. Премиерът е възложил на председателя на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов, спазвайки закона, фирмата „Джи Пи Груп” да се извади от проектите с европейско и държавно финансиране. Той обърна внимание, че винаги е държал фирмите да работят качествено и в срок. „Всеки, който е заподозрян и тече разследване - да се извади от конкурсите и да си докаже правотата и невинността“, заяви Бойко Борисов. „Няма да дам да ми се петни името. Така, че докато си защитят правотата - нямат работа да участват в конкурси“, категоричен бе министър-председателят. Бойко Борисов е възложил и стриктно да се следи качеството на пътната настилка от АПИ и Института по пътища и мостове.
Пред журналисти председателят на УС на АПИ инж. Светослав Глосов коментира, че Агенция „Пътна инфраструктура“ ще засили контрола върху строителството на пътя Момчилград-Крумовград-Ивайловград към новия гранично-пропускателен пункт, който се изпълнява от фирма „Джи Пи Груп“, но няма как да прекрати договора с тях. По думите му фирмата не работи на други обекти на Пътната агенция, а само на този, който е с договор по трансгранично сътрудничество. Там финансирането е европейско за 9 милиона лева. Глосов обясни още, че фирмата има един спечелен търг, който се обжалва в момента от друга фирма. По думите му изискванията на екипите на Агенция „Пътна инфраструктура“ са за управление на качеството на влагане на материали в пътищата и стриктно спазване на договора. „Извършваме рутинни проверки на всички фирми, но конкретно за фирма „Джи Пи Груп“ ще засилим взискателността си към строителния надзор”, каза още инж. Глосов.
В позиция до медиите от „Джи Пи Груп" обявиха, че е достойно да депозират отказ от сключване на договор за изпълнение на строителството на тунел „Железница“. Ръководството на фирмата описва медийната обстановка през последния месец като манипулирана, опитваща се да отъждестви граденото десетки години име на компанията в строителния бранш с престъпни квалификации. „Във връзка със започналите проверки, засиленият обществен фокус и познавайки в детайли инвестиционния проект за доизграждане на АМ „Струма", в частност изграждането на тунел „Железница“, за който проект бяхме избрани за изпълнител вследствие проведената открита процедура по реда на ЗОП, осъзнаваме, че има реална опасност от неспазване на графика за изпълнение на проекта“, посочиха от компанията и уточниха, че това ще наложи започнатите отсечки да се построят за сметка на бюджета и да бъде възстановена предоставената безвъзмездна финансова помощ. „Забавата в изграждането на посочените участъци на АМ „Струма" е предпоставка за още тежки катастрофи, голям брой загинали и ранени. Според официалната статистика през последните 5 години този пътен участък си е извоювал печалната слава на най-кървавото трасе в страната ни“, обявиха още от „Джи Пи Груп“.
„Фокус“ припомня: На 14 септември адвокат и двама журналисти – българин и румънец, бяха временно задържани в РПУ - Радомир. Това се случи по време на журналистическо разследване, което съвпада с оперативно-издирвателни мероприятия от ГДБОП и Областна дирекция – Перник в района, където според подадения сигнал, са се унищожавали материали, свързани с обществени поръчки.
По повод публикация в сайта „Биволь“ – „ДжиПи Гейт“: Гранд корупция с еврофондове и обществени поръчки през консултантски фирми“ до главния прокурор, МВР и КПКОНПИ беше изпратен сигнал от вицепремиера Томислав Дончев, с копие до изпълнителния директор на ИА „Одит на средствата от ЕС”. Вследствие на това, Софийска градска прокуратура възложи на ДАНС извършването на проверка по случая. Предмет на проверка са всички процедури по обществени поръчки и усвояване на средства от фондове на ЕС, описани в публикацията, както и участието в тях на посочените физически лица и търговци. Проверката на процедурите, свързани с отделните проекти и тяхното финансиране, ще обхване и действията на държавни органи и длъжностни лица. На ДАНС са възложени конкретни действия, свързани с изискване на документи, снемане на обяснения и проверка на посочените факти.
На 21 септември премиерът Бойко Борисов разпореди отстраняване на държавните служители и експертите, споменати в журналистическото разследване за измами с усвояване на евросредства, докато текат проверките.
В официално изявление от компанията „Джи Пи Груп“ АД заявиха, че не приемат замесването им в „откровени манипулации и неверни твърдения“. „Никога и под никаква форма „Джи Пи Груп" АД не е имала отношение към оперативната дейност или счетоводството на която и да е от компаниите, споменати в определения като „разследване“ материал“, обявиха от компанията. Те отрекоха твърденията от компанията да са изнасяни, горени или закопавани документи.
Биляна ИВАНОВА

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Инж. Светослав Глосов: Агенция „Пътна инфраструктура“ ще засили контрола върху строителството на пътя Момчилград-Крумовград-Ивайловград, който се изпълнява от фирма „Джи Пи Груп“

Инж. Светослав Глосов: Агенция „Пътна инфраструктура“ ще засили контрола върху строителството на пътя Момчилград-Крумовград-Ивайловград, който се изпълнява от фирма „Джи Пи Груп“

12 Октомври 2018 | 18:06 | Агенция "Фокус"
Пловдив. Агенция „Пътна инфраструктура“ ще засили контрола върху строителството на пътя Момчилград-Крумовград-Ивайловград, към новия гранично-пропускателен пункт, който се изпълнява от фирма „Джи Пи Груп“, но няма как да прекрати договора с тях. Това съобщи пред журналисти председателят на УС на АПИ инж. Светослав Глосов, предаде репортер на Радио „Фокус”-Пловдив. По думите му фирмата не работи на други обекти на пътната агенция, а само на този обект, който е с договор по програмата за трансгранично сътрудничество. Финансирането е европейско и за 9 милиона лева. Фирма „Джи Пи Груп“ е в консорциум и е водещ партньор за този обект. Глосов обясни още, че фирмата има един спечелен търг, който се обжалва в момента от друга фирма. Освен това участват като консорцуим и в друга поръчка, която още е на е приключила като процедура, като нещата са на етап преглед на технически предложения.
По думите на инж. Светослав Глосов изискванията на екипите на Агенция „Пътна инфраструктура“ са за управление на качеството на влагане на материали в пътищата и стриктно спазване на договора, дали отговаря на изискванията на спецификациите, засилване на ролята на строителния надзор. „Извършваме рутинни проверки на всички фирми, но конкретно за фирма „Джи Пи Груп“ ще засилим взискателността си към строителния надзор”, каза още инж. Глосов.
Премиерът Бойко Борисов направи инспекция и на строителството на пътя Пловдив-Асеновград и остана доволен от извършеното досега. Пътят трябваше да бъде пуснат през април следващата година, но по всичко личи, че това ще се случи по-рано. В момента се изграждат локалните платна.
Цветана ТОНЧЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

„Джи Пи Груп": Достойно е да депозираме отказ от сключване на договор за изпълнение на строителството на тунел Железница

„Джи Пи Груп": Достойно е да депозираме отказ от сключване на договор за изпълнение на строителството на тунел Железница

12 Октомври 2018 | 17:45 | Агенция "Фокус"
София. Ръководството на „Джи Пи Груп" е категорично, че в така манипулираната медийна обстановка през последния месец, опитваща се да отъждестви граденото десетки години име на компанията в строителния бранш с престъпни квалификации, е достойно в името на бранда да депозираме пред Агенция „Пътна инфраструктура" отказ от сключване на договор за изпълнение на строителството на тунел Железница. Това се посочва в позиция на ръководството на „Джи Пи Груп“. Според фирмата депозирането на отказа е в полза на обществения интерес от предотвратяване на огромните загуби на държавния бюджет и в подкрепа на пътната безопасност. От ръководството на „Джи Пи Груп" заявяват категорично, че през всички години компанията е работила, съобразявайки се със законовите разпоредби и винаги е отчитала обществения интерес. „Във връзка със започналите проверки, засиленият обществен фокус и познавайки в детайли инвестиционния проект за доизграждане на АМ „Струма", в частност изграждането на тунел Железница, за който проект бяхме избрани за изпълнител вследствие проведената открита процедура по реда на ЗОП, осъзнаваме, че има реална опасност от неспазване на графика за изпълнение на проекта, което създава риск от загуба на средства“, посочват от компанията и уточняват, че това ще наложи започнатите отсечки да се построят за сметка на държавния бюджет и да бъде възстановена предоставената безвъзмездна финансова помощ за изграждане на „Автомагистрала „Струма", финансирана от ОП „Транспорт 2007-2013 г.". „Забавата в изграждането на посочените участъци на АМ „Струма" е предпоставка за още тежки катастрофи, голям брой загинали и ранени. Според официалната статистика през последните 5 години този пътен участък си е извоювал печалната слава на най-кървавото трасе в страната ни“, обявяват от „Джи Пи Груп“.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

По нареждане на премиера Бойко Борисов започват проверки на пътните ремонти, извършвани от фирма „Джи Пи Груп“

По нареждане на премиера Бойко Борисов започват проверки на пътните ремонти, извършвани от фирма „Джи Пи Груп“

12 Октомври 2018 | 16:23 | Агенция "Фокус"
Пловдив. По нареждане на премиера Бойко Борисов започват проверки на пътните ремонти, извършвани от фирма „Джи Пи Груп“. Това съобщи пред журналисти премиерът Бойко Борисов във връзка с разследването, което извършва прокуратурата на фирмата, предаде репортер на Радио „Фокус“-Пловдив. „Не мога да допусна при толкова много усилия, които полагаме, да има пропуски, единствените ми претенции към строителите са били качество и срок“, заяви Борисов. Премиерът каза, че вече е възложил на Агенция „Пътна инфраструктура“, спазвайки закона, да намери форми и още днес да извади от проектите с европейско и държавно финансиране фирма „Джи Пи Груп“. „Моята политическа воля стига до там, че всеки, който е заподозрян, и срещу когото тече разследване, да бъде изваден от конкурсите до доказване на правотата и невинността му“, допълни Бойко Борисов.
Премиерът припомни случаите, при които 19 км от АМ„Тракия“ при Ямбол са били ремонтирани отново заради спестен асфалт, както и подобен случай при Ябланица. Според премиера всеки трябва да си носи отговорността вместо да се петни името на правителството. Светослав Глосов, председател на УС на АПИ, обясни, че ще бъде направена стриктна проверка на качеството на строителството на пътната отсечка от Кърджали до границата, която в момента се строи от същата фирма за 9 млн. лв.
Цветана ТОНЧЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

СНИМКА НА ДЕНЯ
In memoriam. Красимир Узунов.
In memoriam. Красимир Узунов.

ВИДЕО
Неочаквана ваканция
Неочаквана ваканция
Официалната страница Информационна Агенция Фокус във Facebook
Начало | Услуги | Архив | Партньори | Тарифи | Радио реклама | За нас | Общи условия | Кариери | Контакти |
© 2019 Информационна агенция ФОКУС Съдържанието на Информационна агенция ФОКУС и технологиите, използвани в интернет страницата, са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Всички текстови, аудио, видео, фотографски и графични изображения, публикувани в базата данни, са собственост на Информационна агенция ФОКУС, освен ако изрично е посочено друго. ПОЛЗВАТЕЛИТЕ и АБОНАТИТЕ се задължават да използват материали от информационната база данни съгласно Общите условия на Информационна агенция ФОКУС и действащото в Република България законодателство.