НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ НОВИНИ ДО 06:01


СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Министър Бисер Петков: Предвижда се семействата, чийто деца не посещават училище, да имат органичен достъп до помощи за отопление

Министър Бисер Петков: Предвижда се семействата, чийто деца не посещават училище, да имат органичен достъп до помощи за отопление

15 Май 2019 | 13:55 | Агенция "Фокус"
София. Предвижда се семействата, чийто деца не посещават училище, да имат органичен достъп до помощи за отопление. Това каза пред журналисти в Министерски съвет министърът на труда и социалната политика Бисер Петков, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Предложили сме промени в целевите помощи и отоплението, които са на обществено обсъждане. Предложено е да се обособят три нови целеви групи към съществуващите 17. Семействата на тези групи деца на възраст от 5 до 16г., които не посещават училище, е предвиден доста по ограничен достъп до целевите помощи за отопление“, посочи той. „Искам да подчертая - без да се лишават от тези помощи за отопление. Ние отчитаме, че това са целеви помощи за отопление, които би трябвало да осигурят на най-уязвимите и бедни групи от населението, да си осигурят топлота през зимните месеци“, каза Петков.
Даяна ДЮЛГЕРОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Министър Красимир Вълчев: Над 200 медиатори работят срещу отпадането на децата от образователната система

Министър Красимир Вълчев: Над 200 медиатори работят срещу отпадането на децата от образователната система

15 Май 2019 | 13:35 | Агенция "Фокус"
София. Над 200 медиатори работят срещу отпадането на децата от образователната система. Това каза на брифинг в Министерски съвет министърът на образованието и науката Красимир Вълчев след заседание на Координационното звено по Механизма за включване на ученици в образователната система, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Ученикът трябва да бъде по-активен, да анализира и да свързва знания и умения от различни предмети“, посочи той. „Всеки учител да се чувства по-свободен, по-креативен и иновативен към работата с всяко едно дете. Подготвили сме мерки в тази посока. Тази промяна ще се случва отдолу нагоре“, добави Вълчев. Той припомни, че след въвеждането на Механизма за включване на деца в образователната система са били предоставени допълнителни средства за деца в училища и детски градини с концентрация на уязвими групи. Те са били планирани за увеличение на възнаграждения на учители и за назначаване на образователни медиатори. „В момента имаме назначени над 200 медиатори и този брой се увеличава“, допълни той. По думите му там, където има назначени такива служители, по-добрите резултати са налице. „Работата по механизма се случва по-добре в малките населени места. По трудно се случват нещата в обособените квартали, които ги наричаме гета, там трябва институциите да работят с целия си капацитет“, коментира Красимир Вълчев. „По една от националните програми, един от модулите е за създаване на своеобразен корпус от най-добре подготвени, обучени и платени учители да работят в тези най-проблемни училища“, добави той.
Даяна ДЮЛГЕРОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Министър Красимир Вълчев: Колкото по-малко отпаднали деца от училище, толкова по- проспериращо общество

Министър Красимир Вълчев: Колкото по-малко отпаднали деца от училище, толкова по- проспериращо общество

15 Май 2019 | 13:19 | Агенция "Фокус"
София. Включването на ученици в образователната система е основна задача на правителството. Това каза на брифинг в Министерски съвет вицепремиерът министърът на образованието и науката Красимир Вълчев след заседание на Координационното звено по Механизма за включване на ученици в образователната система, предаде репортер на Агенция „Фокус“ „Колкото по-малко преждевременно отпаднали деца от образователната система, толкова по-малко изключени хора от обществото, толкова по-добро и хармонично и проспериращо общество. Работата по механизма си остава основна задача на правителството“, заяви Вълчев. „Когато институциите работят заедно, координирано, на терен има резултат“, добави той. „За да бъде едно дете пригодно за живота и пазара трябва да е записано в детска градина и училище, да ги посещава редовно, да бъде по-ефективно, мотивирано да учи и да усвои така наречените ключови компетентности“, каза Вълчев. Той добави, че ще се работи ежедневно за това да бъде осигурено присъствието на децата в училище. „Голяма част от проблемните деца присъстват епизодично. Два дни присъстват, два не ходят или обратното, но в крайна сметка не се събира достатъчно време да усвоят знанията“, посочи той. По думите му се прави организация за фокусиране на механизма в ежедневната посещаемост. „Когато детето не дойде сутрин в училище, екипът се активира, ходи вкъщи, събужда го, оправданието е, че вечерта е ученикът е бил на банкет. Облича го, мие го, води го до училище, защото другото оправдание е, че е бил свален от автобуса, не си е купил билет“ обясни Вълчев. По думите му това са предизвикателствата на хората, работещи на терен.
Даяна ДЮЛГЕРОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Вицепремиерът Томислав Дончев: Три пъти е намалял броят на отпадналите деца от образователната система за тази учебна година

Вицепремиерът Томислав Дончев: Три пъти е намалял броят на отпадналите деца от образователната система за тази учебна година

15 Май 2019 | 13:07 | Агенция "Фокус"
София. Три пъти е намалял броят на отпадналите деца от образователната система за тази учебна година. Това каза на брифинг в Министерски съвет вицепремиерът Томислав Дончев след заседание на Координационното звено по Механизма за включване на ученици в образователната система, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Механизмът за включване на ученици в образователната система работи“, изтъкна Дончев. Според него добрите резултати няма как да се постигнат ако няма обединение на институциите. „За тази цел е необходимо да се мобилизират още социални работници, полицаи, медиатори. Това се случва не само извънредно мероприятие, не само кампанийно в началото на учебната година“, уточни Дончев. „За последните две години, откакто Механизмът стартира, учители, социални работници, полицаи, общински служители върнаха общо 40 020 деца и ученици, които останаха в образователната система“, заяви той. „Специално за учебната 2018 -2019 г. нови 19 077 хил. деца и ученици са записани за първи път и са върнати в детска градина или клас. 18 255 са останали там и до момента. Броят на новоотпадналите за тази учебна година е намалял 3 пъти“, подчерта той. „Броят на отпадналите е 5 200 деца, а за учебната 2017 -2018 г. броят на отпадналите е 14 058“, допълни той. „През учебната 2016-2017 г. броят на отпадналите е бил 20 092. Броят на отпадналите оттогава е намалял 4 пъти“, заяви той. Според него това не са просто числа, а положителна тенденция. „Работата продължава и стремежът ни е тя да бъде по-ефективна и ефикасна. Днес обсъждахме мерки за още по-добра координация. Ключът на това упражнение е, че всички трябва да работят заедно. Няма как това да се прави само от учители и директори“, подчерта вицепремиерът Дончев.
Даяна ДЮЛГЕРОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Премиерът Бойко Борисов: 40 200 деца са върнати в класната стая тази година

Премиерът Бойко Борисов: 40 200 деца са върнати в класната стая тази година

15 Май 2019 | 10:48 | Агенция "Фокус"
София. За тази година 40 200 деца сме върнали в класната стая, които не са ходили изобщо на училище. Това каза министър-председателят Бойко Борисов по време на редовно правителствено заседание, предаде репортер на Агенция „Фокус“ . „40 200 това е един средноголям град. Тук и социалните работници и МВР и образованието си стъпиха на ангажиментите и се справят много добре", заяви той. "Тези 40 200 деца са неграмотни, връщането им е целта на мероприятията, които правим“, заяви той.
Даяна ДЮЛГЕРОВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

СНИМКА НА ДЕНЯ
Инспекция на германския Бундесвер. 20 юли 2019 г.
Инспекция на германския Бундесвер. 20 юли 2019 г.

ВИДЕО
Радиоверига и информационна агенция Фокус
Радиоверига и информационна агенция Фокус
Официалната страница Информационна Агенция Фокус във Facebook
Начало | Услуги | Архив | Партньори | Тарифи | Радио реклама | За нас | Общи условия | Кариери | Контакти |
© 2019 Информационна агенция ФОКУС Съдържанието на Информационна агенция ФОКУС и технологиите, използвани в интернет страницата, са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Всички текстови, аудио, видео, фотографски и графични изображения, публикувани в базата данни, са собственост на Информационна агенция ФОКУС, освен ако изрично е посочено друго. ПОЛЗВАТЕЛИТЕ и АБОНАТИТЕ се задължават да използват материали от информационната база данни съгласно Общите условия на Информационна агенция ФОКУС и действащото в Република България законодателство.