НАЙ-ЧЕТЕНИТЕ НОВИНИ ДО 12:28


СВЪРЗАНИ НОВИНИ

Петър Витанов за пакета "Мобилност": Ще търсим компромис, за семейните фирми ще бъде основният удар

Петър Витанов за пакета "Мобилност": Ще търсим компромис, за семейните фирми ще бъде основният удар

20 Септември 2019 | 08:58 | Агенция "Фокус"
София. Все още има инструменти, с които да се влияе решението за пакета "Мобилност", но вчерашният вот беше много неприятен. Става дума за три досиета, свързани с командировките - започват да се плащат много по-стриктно командировки, западни ставки. Вторият е т.н. каботаж - с почивката на шофьорите, и третият е връщането на празните камиони. Това би имало пагубен ефект върху българските превозвачи и върху превозвачите в страните от периферията". Това заяви председателят на Делегацията на българските социалисти в ЕП Петър Витанов пред НТВ, съобщиха от пресцентъра на БСП. По думите му, малко са останалите възможностите на ЕП по въпроса и предстои още едно гласуване, на което ще се реши дали тези файлове да отидат на междуинституционални преговори с Европейския съвет ЕК и ЕП, където да се търсят компромисни текстове. Витанов подчерта, че след вчерашното гласуване не е голям оптимист. "Надявам се с новия комисар, представител на Румъния, който изцяло споделя виждането на България, да има форми, по които да намерим някакви компромисни текстове", каза още евродепутатът.
"Не става дума само за икономиката на България и за транспортния сектор на страните от периферията. Това е фундаментален проблем, защото приемаме протекционистки мерки, които да гарантират бизнеса на френските и немските превозвачи. Ние приемаме мерки, които са в абсолютен разрез със свободното придвижване на хора, капитали, стоки и услуги. Опитваме се да се запазим това, върху което се крепи ЕС", изтъкна Витанов. Той изрази мнение, че пакетът "Мобилност" има сериозно политическо измерение - в началото на обсъждането му половината държави са подкрепяли България, а сега са останали шест. По думите му посредством различни политически механизми, част от държавите са се отказали подкрепата си.
Петър Витанов изтъкна, че социалистите в ЕС настояват за оценка на въздействие - какво ще се случи, ако тези мерки бъдат приети по отношение на климата, на вредните емисии, трудовата емиграция, загубата на работна ръка. "Надявам се все пак да има някакъв разум, който да надделее и да се намери някакъв компромис, защото 7 държави ще бъдат изключително ощетени. За семейните фирми е основният удар - ще загубят своята работа, защото няма да са конкурентноспособни на европейските си колеги. Няма да могат да получават поръчки за каботаж и да издържат ценово - ще фалират", заключи Витанов.
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Община Панагюрище се включва с разнообразни инициативи в Европейската седмица на мобилността

Община Панагюрище се включва с разнообразни инициативи в Европейската седмица на мобилността

19 Септември 2019 | 21:45 | Агенция "Фокус"
Панагюрище. Община Панагюрище се включва с разнообразни инициативи в Европейската седмица на мобилността, съобщиха от Общината. Община Панагюрище изпълнява постоянни мерки в посока безопасно придвижване по улиците на територията на града и населените места на общината. Както в предишни години, така и през 2019 година Общината се включва активно с поредица от инициативи в Европейската седмица на мобилността. Ръководството на Община Панагюрище, със специални писма, отправи покана до всички образователни и социални институции, младежки организации и Центъра за подкрепа на личностното развитие, които се включиха със свои инициативи и станаха партньори в общинската програма. Програмата за провеждане на Европейската седмица на мобилността в Панагюрище е отворен документ и всеки, който има желание може да се включи със собствена инициатива.
През тази година „Европейската седмица на мобилността“ се провежда в периода до 22 септември и е на тема „Безопасно ходене и колоездене“ под мотото „Върви с нас“.

Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Ангел Джамбазки: Пакетът „Мобилност 1“ е икономическа битка между центъра и периферията на ЕС

Ангел Джамбазки: Пакетът „Мобилност 1“ е икономическа битка между центъра и периферията на ЕС

19 Септември 2019 | 21:13 | Агенция "Фокус"
София. Пакетът „Мобилност 1“ е икономическа битка между центъра и периферията на ЕС. Това каза за предаването „Това е България“ по Радио „Фокус“ евродепутатът Ангел Джамбазки. Той обясни, че пакетът е изцяло в интерес на западните държави. Според него сформиралият се алианс цели да фалира българските фирми, което ще доведе до загуба на 150 хиляди работни места. „Те се опитват да фалират българските превозвачи не със силата на конкуренцията, както ни лъгаха нас в началото на българското членство в ЕС, а със силата на принудата. Да създават колкото се може повече пречки за българските фирми, за да фалират и да избягат работниците в чужбина. Ние, разбира се, не можем да стоим безучастни и да гледаме това. За това вече две години водим тази битка и в миналия мандат и в сегашния ако не я бяхме разпознали и провели преди близо 3 години вече щеше да е факт пакет „Мобилност“, добави той.
Ангел Джамбазки каза, че причината българският бранш да е толкова успешен е трудолюбието на превозвачите. По негови думи вероятно гласуването ще бъде загубено заради физическото мнозинство от западна Европа, но ако се стигне до триалог, е необходима твърда позиция на лидерите на засегнатите страни. Евродепутатът допълни, че е нужно обединена позиция в България, защото темата не е партийна кауза.

Цоня СЪБЧЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Димитър Димитров, Камара на автомобилните превозвачи: Със сигурност ще има по-големи регулации по пакет „Мобилност“, важно е да не са катастрофални за бранша

Димитър Димитров, Камара на автомобилните превозвачи: Със сигурност ще има по-големи регулации по пакет „Мобилност“, важно е да не са катастрофални за бранша

19 Септември 2019 | 19:52 | Агенция "Фокус"
София. Със сигурност ще има по-големи регулации по пакет „Мобилност“, но е важно да не са катастрофални за бранша. Това каза за предаването „Това е България“ по Радио „Фокус“ изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи Димитър Димитров. Той обясни, че вече са въведени нови регулации, увеличен е броят на документите, които шофьорите трябва да носят, да се предоставя информация къде водачите почиват и колко часа са шофирали. Димитров добави, че връщане на тежкотоварен автомобил на всеки 4 седмици би довело до изчезване на голяма част от българската автомобилна флотилия, която изпълнява курсове в Европа. Той припомни, че българските превозвачи генерира 17% от БВП на страната, който в резултат на рестриктивно европейско законодателство ще бъде изгубен. “Загубите ще са много големи. Ние изчислявахме, че при най-тежкия сценарии със сигурност около 80% от сега действащите фирми и флотилия въобще няма да ги има, тъй като българската икономика има нужда максимум. Няма какво да се лъжем - при така зададените параметри ако бъде приет пакетът трябва да обвърже флотилията на всяка една държава с износа и вноса съответно в страната. От там насетне България няма нужда от повече от 5 хил. тежкотоварни автомобили. В момента има около 65 хил., които са ангажирани с международни превози.“, допълни директорът на камарата.
Димитър Димитров каза още, че с приемането на пакета ще изчезнат „евтините“ превозвачи, а цените ще се вдигнат, което ще доведе до поскъпване на голяма част от свързаните с транспорта стоки.

Цоня СЪБЧЕВА
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

Европейските депутати отказаха да поискат от Европейската комисия да внесе отново предложенията за пакет "Мобилност"

Европейските депутати отказаха да поискат от Европейската комисия да внесе отново предложенията за пакет "Мобилност"

19 Септември 2019 | 17:07 | Агенция "Фокус"
Брюксел. Депутатите в Европейският парламент отказаха да поискат от Европейската комисия да внесе отново предложенията по пакет "Мобилност". Това се съобщава на официалният сайт на Европарламента.
При гласуването дали Парламентът трябва да поиска от Европейската комисия да внесе отново трите предложения по пакетите за мобилност, членовете на ЕП от комисиите по транспорт и по туризъм гласуваха против отправянето на искането с 30 гласа „против“ срещу 19 гласа „за“.
Комисиите ще гласуват на 24 септември за това дали да започнат преговори с Европейския съвет въз основа на позицията, приета през април.
Пакетът за мобилност включва законодателни предложения относно правилата за каботаж (вътрешно превозване на стоки от страна на чуждестранни водачи), статута на шофьорите, както и периодите за почивка на водачите.

Превод и редакция: Теодор Пенев
Отвори в нов прозорец
прочети затвори

СНИМКА НА ДЕНЯ
 Честването на Фестивала на светлините в Берлин. 14 октомври 2019 г.
Честването на Фестивала на светлините в Берлин. 14 октомври 2019 г.

ВИДЕО
Панихида в памет на загиналите бе отслужена на връх Каймак-Чалан
Панихида в памет на загиналите бе отслужена на връх Каймак-Чалан
Официалната страница Информационна Агенция Фокус във Facebook
Начало | Услуги | Архив | Партньори | Тарифи | Радио реклама | За нас | Общи условия | Кариери | Контакти |
© 2019 Информационна агенция ФОКУС Съдържанието на Информационна агенция ФОКУС и технологиите, използвани в интернет страницата, са под закрилата на Закона за авторското право и сродните му права. Всички текстови, аудио, видео, фотографски и графични изображения, публикувани в базата данни, са собственост на Информационна агенция ФОКУС, освен ако изрично е посочено друго. ПОЛЗВАТЕЛИТЕ и АБОНАТИТЕ се задължават да използват материали от информационната база данни съгласно Общите условия на Информационна агенция ФОКУС и действащото в Република България законодателство.